"Hembrygd öl kan väl inte smaka bra?"

Inlägg #1: Postat: 2012-05-20 18:55:00
Jan Olsson
När jag var ung smakade Pilsner som om munnen var full av små hoppande skäggstrån! - När jag blev äldre smakade Öl inget som jag kan beskriva med ord! - Då blev jag bara trött av den! - Med anledning av dåsigheten,har jag sedan minst ett trettiotal år,avhållit mig från denna dryck! - De som säger sig vara förståsigpåare,menar att jag inte tål Humle! - Och inte vet jag!
Inlägg #2: Postat: 2012-05-20 18:55:00
Jan Olsson
När jag var ung smakade Pilsner som om munnen var full av små hoppande skäggstrån! - När jag blev äldre smakade Öl inget som jag kan beskriva med ord! - Då blev jag bara trött av den! - Med anledning av dåsigheten,har jag sedan minst ett trettiotal år,avhållit mig från denna dryck! - De som säger sig vara förståsigpåare,menar att jag inte tål Humle! - Och inte vet jag!
Inlägg #3: Postat: 2012-05-20 21:17:00
hampus91
Jan: du kan absolut vara allergisk mot humlen i ölen.Det finns en hel del folk som faktiskt är det.Dem vanliga symtomerna brukar vara rödflamig på bröstet och kliande ögon.Men om inte öl går att dricka för din del så kan man ju alltid brygga cider.Jag har inte gjort det själv men kan tänka mig att det är riktigt kul,då det alltid är kul att skapa/dricka något man skapat.
Inlägg #4: Postat: 2012-05-20 22:34:00
Jan Brunnegård
Jasså du Janne O / Du har småtutat o haft dig. Liksom jag. Men efter 40 år i nykterhetsrörelsen blev jag förra året intagen på sjukhus i mkt eländigt tillstånd. De var helt säkra på att jag supit till ordentligt under längre tid. Alla möjliga värden var för eländiga men jag hade alkohol i blodet. Jag blåneka tills jag kom på att jag senaste dygnet utan mat, mjölk mm hade pumpat i mig Cider inköpt på ICA. Men det är ju nykterhetsdricka sa jag. INTE om man bara försöker leva på Cider sa den fräcka vårdpersonalen...Men jag fick behålla körkortet och fick mkt kvalificerad behandling mot allt möjligt i fem dygn...tackom o lovom.
Inlägg #5: Postat: 2012-05-21 13:10:00
Thomas L. Aabo
Världen kan aldrig innehålla för många ölbryggare!
Inlägg #6: Postat: 2012-05-21 15:02:00
hampus91
Helt rätt! Thomas L . Det är därför jag har valt att skriva denna artikeln.Jag kommer även att fortsätta med bryggning/öl artiklar så att fler och fler får upp ögonen för denna fantastiska hobby.
Inlägg #7: Postat: 2012-05-21 15:10:00
Thom I Huvet
KNARKPROPPAGANDA.
Laddar...