Inlägg #1: Postat: 2012-05-12 13:40:00 | |
Leif Erlingsson |
Avtal med de extradimensionella inget nyttAvtal med ETs/EDs extraterrestrials/extradimensionsals är inget nytt. Ett gammalt sådant avtal finns beskrivet i Torah de fem Moseböckerna, och ingicks mellan en dålig! förhandlare som kallades Moses och en entitet som kallade sig Gud. Avtalet föreskrev bl.a. att det av avtalet bundna folket inte fick lov att ha lojaliteter till "andra Gudar", vilket alltså innebär att avtalet förbjöd kontakt med andra ETs/EDs extraterrestrials/extradimensionsals. Rentav skulle man kriga mot folk som ingått sådana andra avtal!
|
Inlägg #2: Postat: 2012-05-12 14:51:00 | |
Jan Brunnegård |
Leif du är siste talare i minst sju ämnen här och hur många foton det finns på dig i dag går kanappt att räkna. Det blir lite tjatigt enahanda att besöka denna sajt. Vad anser du själv?
|
Inlägg #3: Postat: 2012-05-12 15:14:00 | |
Leif Erlingsson |
Instämmer, jag vill själv gärna också höra många fler röster med någon väsentligt att säga. Tyvärr är svenskar så väldigt försiktiga med att säga sånt man tror "inte är godkänt", det är väl därför jag blir så relativt ensam om att säga det väsentliga.
|
Inlägg #4: Postat: 2012-05-13 22:26:00 | |
Bizon |
För att i någon mån ge klagomuren Jan något att fundera på så presenterar jag ett inlägg som möjligen inte kommer att bli sist som fler av mina andra av någon anledning ofta blir.
Det är ju nästan sommar nu så det bär emot att uggla framför datorn, har gjort några inlägg via mobilen vilket ju går så där, men lite plottrigt blir det. Leif - antar att det talas om detta i någon annan tråd, men jag har inget hört om några avtal i nutid med extradimensionella eller extraterrestra - alltså så kallade utomjordingar. Kul tanke de där med att Moses skulle ha haft kontakt med ETs/EDs. Tänker vi oss den möjligheten betyder det att det då rådde en del konkurrens mellan olika ETs/EDs - annars skulle ju några bud om andra ETs/EDs vara slag i tomma luften. Det i sin tur betyder att monoteism är en total osanning så som den är upplagd då man snarare förutsätter att det bara kan existera en gud, men i detta perspektiv pekar på att det mer handlar om en fråga om olika ETs/EDs strategi och inmutning av särskilda revir... Intressant att man i Indien inte alls gått så hårt fram i antalsbegränsningen även om vissa skolor hävdar att alla olika gudomar bara är olika uttryck för samma gud Krishna. Erich von Däniken tog fasta på just dessa fenomen med att flera av våra vanligaste religiösa legender och myter härrör sej från tidiga besök av ETs/EDs - bland annat hittade han diverse inskriptioner på bla. riktigt gamla kultföremål och väggar/murar, där människoliknande gestalter avbildats med "gloria" som särskilt den kulturkristna forskningen med mer eller mindre religiösa förtecken tolkat in som någon form av helighet eller särskild upphöjdhet med samma symbolspråk som i antikens måleri. Däniken däremot såg tydliga likheter med konstruktionen av rymdhjälmar/skyddshjälmar, och då troligen använda av ETs/EDs som inte riktigt ville utsätta sej för den jordiska bakteriefloran - det blev senare till idén om en gloria. Nu har ju Erich von Däniken fått en hel del kritik och var som är sant och osant är inte så gott att veta och i det sammanhanget är han i gott sällskap i alla fall med bibelns författare som efter bästa förmåga försökt framskapa något PK gångbart och spännande, både som underhållning och sedelärande historier - lite som Nils Holgersson och Emil i Lönneberga. |
Inlägg #5: Postat: 2012-05-15 14:20:00 | |
Leif Erlingsson |
Bizon, jag formuerade ju "Storyn om de extradimensionella säger alltså att Israel inte fick vätebomben utan att ETs/EDs snodde den från dem för avtalsbrott." Länk: sourze.se . För tre dagar sedan, i annan tråd.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.