I Sverige borde man ha råd att sörja ett barn

Den här tråden diskuterar artikeln I Sverige borde man ha råd att sörja ett barn.
Inlägg #1: Postat: 2012-05-09 03:55:00
Pia I
Det finns nog riktlinjer i Sverige för hur man ska förfara i olika sammanhang, men jag tror att dessa riktlinjer inte alltid följs, pga. att det är enskilda tjänstemän som utverkar besluten, av rädsla för att slösa med pengar.Folk vågar eller kan inte fatta egna beslut i arbetslivet, många gånger pga. obefogad rädsla för överheten. Men- egentligen vill samhället ha handlingskraftiga människor som vågar bryta mönster och regera på orättvisor och okänsliga beslut.Gränsen är hårfin för vad man får och inte får göratror jag
Inlägg #2: Postat: 2012-05-09 08:33:00
Jan Olsson
Ja.Pia,det är som när man skall bygga ett hus,det kallas regelverk,och kan "spikas" ihop på lite olika sätt! - Därför kan resultatet se olika ut på slutet! - Rakt och funkisbetonat,eller som ett kråkslott,ibland till och med som lustiga huset! - Det beror på tolkningen av regelverket i slutändan! - Delvis också på "spikarens" civilkurage! - Så nog finns det möjligheter allt!
Inlägg #3: Postat: 2012-05-09 09:24:00
Pia I
Ja, det är vad jag upptäckt i yrkeslivet, i alla fall. De flesta männisor hakar på varandra helt automatiskt. Det är en kedjereaktion, som inte alla gånger stämmer med verkligheten.
Inlägg #4: Postat: 2012-05-09 14:24:00
sunny
Vi reagerar alla olika i sorgen.Därför kan ett regelverk knappast följas:besluten måste vara individuella.

När vi miste vårt då enda barn var huset sålt före begravningen o när den var över bytte vi land o språk!
Efter ett års boende i husbil irrandes runt mellan olika länder.

Vi kunde inte bo kvar i huset som var så mycket hon.Byggt för ett barn med lekrum,lekplats o lekstuga o nu 2 vuxna.
Inlägg #5: Postat: 2012-05-09 17:44:00
Pia I
Det finns så många vuxna med så mycket värme inombords. Det är fint.
Laddar...