Samhällstjänst för den som begått sexualbrott mot barn?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2012-05-08 09:03:00
deprimerande
Borde inte reflektera över den anonyme och argsinte men ibland blir man riktigt förbannad på människor som sätter sig över andra och dessutom slänger ur sig ogrundade anklagelser... Speciellt då det enligt IPadressen, tack Sourze verkar röra sig om en man som själv har lite problem Det kommer nog inte som en blixt från en klarblå himmel efter att ha läst vad han skriver : "sorgligt att man inte kan ta ansvar för sina handlingar"!!?? Det existerar inte i herrns egna värld och ett prov på det är väl när man går ut och anklagar folk anonymt på nätet, för att stå för sina handlingar börjar med att man är man nog att stå för sitt ord! Ta hand om röran i ditt liv istället för att ägna dig åt nättrackassering!!

Bizon, om jag fick bestämma straff så vet jag än idag inte vad det skulle bli om jag ska vara ärlig. Jag vill att han ska vara under uppsikt. Jag är övertgad om att detta bara är början och säkerligen bara första fallet, inte första gången har gör sig skyldig till liknanade. Han är sjuk! De ansåg på rättspsyk att han var för frisk för dem men vilken frisk människa gör så här? Det måste varit med helt andra mått de mätte. I samma rättegång kom fler ärrenden upp, bland annat att han kränkt en utvecklingsstörd kille, Han hade brottat ner honom och kletat ner honom med hårgele. Att bli antastad så kan vara väldigt obehagligt det med, speciellt då om du är handikappad. Han dömdes för det. Sedan var skadegörelse, Han hade slått sönder ett antal fönsterrutor nere i centrum i blint raseri, till affärer och liknande, tunga rutor. Han dömdes för det med. På vägen hem efter att ha slagit runt i Centrum så passade han på att tända eld på en skola Detta friades han dock för trots att hans blod hittades på platsen. Han är en agressiv kille och opålitlig. Honom borde man hålla ett skarpt vakande öga på om man säger så. Jag tror inte på mycket längre men vill tro på vård, det är vad han skulle behöva, isolerad vård. Jag tycker att det är så sorgligt att allt detta skulle behöva hända bara för att ingen uppmärksammat hans behov av just vård, ännu värre är att inte ens detta väcker omgivningen! Vad tror du, kan en människa som denna vårdas frisk? Vart vårdar man en sådan. är det rättspsyk eller finns det andra instanser?
Inlägg #22: Postat: 2012-05-08 09:16:00
Bizon
Ja Leif #20 jag håller med om att det varit en förhållandevis god ton på Sourze ett tag.
Så även är jag medveten om att en del använder den typen av fula knep då dom antingen inte kan hänga med i diskussioners konstruktiva förlopp eller inte får gehör för egna ståndpunkter eller tokerivarianter.

Min avsikt är inte heller att gå på inlägg #18 mening, men ändå få vederbörande att visa vad i mina inlägg den grundar sina idéer på.

Vi får se vad den har att komma med - jag kan inte annat än förundras över hur lågt den kan gå som förstår vad den håller på med,,, eller undra över vad som mentalt fattas hos den som inte förstår men agerar som den gör i alla fall. Månne det ha att göra med det vi pratade om i den andra tråden,,, ja, det finns risk för det - fast det visar ju å andra sidan att de eventuella intelligenser som ligger bakom en sådan intervention som #18 inte har så mycket bakom pannbenet dom heller - det kan ju vara skönt att veta :- Fast man ska akta sej för att underskatta sin fiende. "Var försiktig och modig".

-------------

Deprimerande #21

Ser att du också reagerat - ja vi får väl akta oss för att vederbörande inte lyckas distrahera vår diskussion - och ja - som sagt, att det finns störda människor är något vi tvingas konstatera för jämnan, och ibland undrar jag om den mentala ohälsan faktiskt ökar, och då undrar jag förståss vad orsaken till det kan vara.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...