Fast Miljöpartiet är inte ett dugg bättre, tvärtom. Så här skrev de i annonser inför förra valet!
MP: "Den heterosexuelle, västerländske mannen varken kan eller ska representera oss alla. Det är dags att ta de politiska konsekvenserna av detta och modernisera Sverige. Löner ska jämställas. Styrelser kvoteras. Och straffvärdet på sexköp ska höjas."
Är detta demokrati? Nej det är sexism och diskriminering mot män. Måste man vara lesbisk, österländsk kvinna för att få räknas inom MP? Och är detta miljöpolitik? Nej naturligtvis inte det är ovetenskaplig populistisk smörja, som inte har ett dugg med vetenskapligt miljöarbete att göra! Det är fördomar mot män, och ansvarbefriande av kvinnor!
Jag har varit mijöengagerad i över 50 år, och gladde mig en dag över MP:s inträde i riksdagen. Idag skäms jag över partiet, och röstar aldrig mer på det. Här är min artikel på sourze om MP. Läs gärna den, Rebecca på Grön ungdom.
Det är kanske inte så konstigt att Kent Persson, M:s nye partisekreterarrer vill ha med MP i nästa regering...
Samma politiska andas barn... "Därför avfallssorterar jag miljöpartiet":
Länk: sourze.se b6r_avfallssorterar_jag_MP_10723788.asp