Från "Längtande Vädur"

Inlägg #1: Postat: 2012-05-08 15:17:00
Thomas L. Aabo
Tog mig friheten att räkna andelen utseende-kriterie-krav i kvinnliga och manliga kontaktannonsörer på nittiotalet.
ca 6 gånger högra andel av de kvinnliga annonsörerna hade utseende krav på de män som skulle svara på de aktuella annonserna.

Men det är män som anklagas för att vara utseende-fixerade.
Inlägg #2: Postat: 2012-05-08 15:36:00
Leif-Arne Undvall
Jag skrev en uppsats i socialpsykologi i vilken jag hämtad emperin från intervjuer med kontaktsökande på olika kontaktsiter. Föga förvånande är det vissa ord som triggar och en del går bort. Man behöver exempelvis inte vara Sigmund Freud för att räkna ut till vilken kategori "ekonomisk oberoende" och "arbetslös" hör. Ett svårt var för många är att antigen "förbättra" sin profil för att få fler träffar, men sannolikt ett problem vid ett eventuellt fysiskt möte, eller vara ärlig och kanske inte få någon respons alls.
Inlägg #3: Postat: 2012-05-08 16:23:00
Janne B
SVT har nyss bjudit mig på en timmes höga mattematiska övningar. Det mesta går att förutspå med rätt formel. För hög kurs för mig men ändå väldigt givande.Men ofta är det mitt i Ordningen också Kaos. Släng två pinnar samtidigt nära varandra i ett strömmande vatten. Redan som barn upptäcker man att de efter 100 meter kommit olika långt. En pinne flyter på och den andra fastnar ibland, trots att de startade på exakt samma punkt.Vår tillvaro är alltså en sällsam blandning av kaos och stränga naturlagar o mattematiska regler. Men det har vi väl länge anat men inte direkt vetat. /Lycka till med Livet.!
Laddar...