Restaurangfest i skojarbranschen 1

Inlägg #1: Postat: 2012-04-19 06:48:00
steno
Jag ville ha den här på politik och samhälle eftersom den här novellen är ett debattinlägg. Hoppas den blir läst och kommenterad ändå!
Inlägg #2: Postat: 2012-04-19 20:30:00
susanna s
Noveller är väl fiction det du beskriver är ju verkligheten. Har du inte läst helsingborgsdagblad de senaste dagarna. Gå in på den tidningens hemsida, använd sökfunktionen och skriv in ordet Handtaget. Visserligen inte en restaurang men beskriver RUT bransche
Inlägg #3: Postat: 2012-04-19 21:40:00
steno
Roligt Susanna S att du hittade den här. Jag kanske till och med använde ett exempel från dina erfarenheter från dialogen trappstädningen, tack för den. Ordföranden i Hotell & Restaurang, Ella Nia har nämnt att många arbetsgivare har fullt med folk som arbetsgivarna får bidrag för. Jag har själv fått höra en hel del. En ekonom som blev anställd blev överhopad med frågor och böner om hjälp från obetald personal. Tack för tipset, jag ska kolla HD
Inlägg #4: Postat: 2012-04-19 21:48:00
steno
Saxat ur Landskronaposten om Handtaget:
"– Om vi har brustit någonstans på vägen så ger det oss anledning att titta på det. Det finns många anordnare av Fas3 och de flesta fungerar alldeles utmärkt och kontrollen fungerar också alldeles utmärkt. Men det är klart att det kan vara så att vi har missat något på vägen".Sådana här formuleringar skulle jag kunnat ta som de står i del 2 den här novelle
Laddar...