Inlägg #1: Postat: 2012-04-06 08:46:00
|
filifjonkan |
Jan Emanuel Johansson borde skämmas.Vara stolt över sin klassresa ,som ju finansierats med skattemedel .Han är misstänkt för ekonomiska oegentliheter och hånar dessutom en entreprenad kollega .Vilken dålig stil ! Försöken att hyra ut lägenhet och sommarhus visar tydligt hur girig han är .Befinner sej knappast på samma planet som övriga människor.Varför han kallar sej socialdemokrat är ett mysterium.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2012-04-06 08:50:00
|
Janne B |
Det var en gång en häftig socialdemokrat som nog t o m tog sig in i Riksdagen. Han framställdes som det klart skinande ljuset, nästan en ny O Palme Sedan försvann han från min lantliga horisont...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2012-04-06 09:23:00
|
Jan Olsson |
Om Jan Emanuel kan man säga,att han är bra nog övermaga i sitt svar! -
|
|
Inlägg #4: Postat: 2012-04-06 10:12:00
|
Lars Nilsson |
Historien visar att hans definition av "stolt entreprenör" är aningen originell.
"Jag försökte med en pinsamhet, och det sket sig", kommenterade Jan Emanuel på sin egen blogg, när det kom fram att han försökte hyra ut en tvåa i Stockholm svart för 40,000 kr i månaden. Inte blev det bättre av att han därefter avslöjades med att på Blocket försöka hyra ut en villa i Visby på upp till 35,000 kr i veckan.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2012-04-06 20:40:00
|
Jan Brunnegård |
SÅ LYDER SV DAGBLADET I DAG
Skam att göra vinst
på de mest utsatta”
BRÄNNPUNKT
”Johanssons agerande är girighet.”
475 kommenterar
|
|
Inlägg #6: Postat: 2012-04-07 09:41:00
|
Christopher |
Den svenska avundsjukan när den är som störst, killen har ju byggt upp sina framgångsrika företag på uteslutande upphandlad vård, dessutom så faller ju vinsten tillbaks till staten... Och företagen har också genererat arbetstillfällen med tillhörande skatteintäkter för staten.
En annan fundering är varför alla brys sig om skattepengar när det handlar om vård, vinster från vägbyggen, försvaret mm verkar vara helt ok.
Får man tjäna pengar på skattepengar eller måste man sätta någon gräns, gäller det också löner för lärare, läkare, sjuksköterskor mm?
Lyft i stället fram duktiga entreprenörer, de är dessa killar o tjejer som skapar arbete och välfärd i vårt samhälle, det är upp var och en att tjäna pengar i i vårt fria land, låt inte den svenska avundsjukan förstöra det!
Kliv upp från soffan och gör något själv i stället för att gnälla!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2012-04-07 11:15:00
|
Carl |
Jag tar av mig hatten för Emanuel som entreprenör. Jag skäms när jag läser kommentarer av avundsjuka drönare som tar ut sitt eget misslyckande på honom.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2012-04-07 11:49:00
|
Jan Brunnegård |
Christopher 6 / Jag håller med dig om att många liksom inte tänkt färdigt i denna fråga. Det tycks för det mesta vara OK att bli rik på andras skattepengar men inte inom Vården. Skolan är i ett mellanläge. Vi borde ha gjort upp bra principer om detta för 30 år sedan.Nu står vi handfallna inför "utvecklingen". EU har inte förenklat saken...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2012-04-07 13:45:00
|
Ninni S |
Jag fattar verkligen inte hur media lyckats få till en grej kring detta. Hur många känner till att han vunnit årets super företagare 6 år i rad och årets gasell DI fem år i rad? Han får diplom samtidigt som media målar ut honom som en bov! Sjukt! Det folk blir tokiga på är att han är sosse.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2012-04-07 15:09:00
|
Mahmoud G.H |
Ni är smutsigt avundsjuka!!! Vad har ni själva gjort?? Mannen har gjort hur många behandlingshem som helst och hjälpt massvis med ungdomar och tjatat pengar på det att hjälpa!
|
|