|
Leif E Ström |
#Leif, du namne, ibland önskar man att inte bara domstolen var där, det kan vara segt, segt, segt för egen del och en ny planet kanske kunde ge nytt perspektiv.
#Bizon & Lennart, jag har noterat. Det är en så länge en personlig evolution att agera på Sourze, i princip det enda forum där vi kan få våra synpunkter utgivna utan redigering. Har varit publicerad på Newsmill, men de artiklar som för mig betytt mest har placerats i facket för moderering.
Har haft både skriftlig och verbal kontakt med dess redaktion, enär de använder samma argument för/mot mig som du Bizon, men i deras fall kan bara skarpa pennor accepteras om tummen och pekfingret styrs av någon etablerad. Fine, då det gäller att dansa på den politiska parnassen har jag mångårigt harts under sulorna, men i princip är faktaresultat i siffror bannlysta. Jag anser mig som en grundlagsskyddad vardagsaktivist utan acces, för jag skulle inte ens få in en artikel i Aftonbladet, i vilken jag bevisade att USA:s befolkning inte är fetast i världen. Yankarna ligger på 17:e plats.
Ett forum som kontrollbesiktar filtrets funktioner är P1:s ”Detektor” med Henrik Torehammar och Jenny Küttim. Dessa nytänkare har valt att granska etablissemangets falska utspel och tveksamma statistik, med allt annat än Lev Vygotskijs psykologiska processer och verktyg i vardagen. De genomskådar den journalistik som redigeras av den ”goda journalisten” som anser att om syftet är gott, kan gärna siffrorna få vara totalt åt helvete.
Bizon, ditt utlägg om intelligens och moral finner förmodligen ingen slutlig relevans hos psykologerna, inte ens i WAIS-testet, men din grundtes är den samma som min. Fundera lite över varför streetsmarta individer och makteliten aldrig finner gemensamma lösningar.
|