| Inlägg #1: Postat: 2012-03-28 23:21:00 | |
|
Tord Sand |
Visst är livet en fest, ett rent nöje bara att kunna gå och handla bara sinnet är fyllt av inre glädje?
Varför inte tillåta oss se det positiva i varje sak vi gör, även om vi inte alla dagar kanske fysiskt dansar iväg till ICA för att göra våra matinköp så kan vi ju alltid dansa i tanken? Nog blir dagen så mycket roligare bara genom att le lite mer än vi brukar, för handen på hjärtat hur lång tid varje dag sitter du eller går du med ett leende på läpparna? Du vet väl att du anstränger och använder mest muskler genom att vara bister och sammanbiten, i motsats till att ett leende ansikte använder MINST muskelgrupper för att hålla ansiktet uppe så du blir dessutom mindre rynkig genom att le varje dag så bara DET är väl ändå ett bra skäl för att se glad ut samt mötas av samma leenden tillbaka från de du möter. Som barn lekte vi med glädje och såg livet med glädje, vi vaknade ofta med ett leende och vi busade på kvällarna med skratt och glädje så det var svårt att somna ibland. Idag som vuxna har vi svårt för att le även då vi borde, och är sammanbitna på kvällar och nätter så vissa av oss måste använda bettskena för att inte gnissla tänker och pressa sönder gamla lagningar av all inre stress. Med hjälp av sociala medier som Facebook. Twitter, LinkedIn, YouTube och Myspace för att nämna några så öppnar sig nya möjligheter för att umgås lite mer lättsamt. Vi kan dela med oss av roliga videos, blogginlägg samt visa upp vad vi gör på dagarna till vår omvärld så även dom kan få dra på smilbanden lite oftare än innan kanske. Bara vi aldrig glömmer att vårda kärleken till våra nära och kära, då närkontakten alltid är viktigare än att skriva det där extra logginlägget eller klistra in ett foto på en händelse så ska vi aldrig förledas att missa nuet då livet pågår för fullt därute under tiden som vi letar after glada skratt i sociala medier eller på övriga platser i cyberrymden då internet nu gjort ett stort intrång i vår vardag eftersom så mycket som HÄLFTEN av Sveriges befolkning nu använder Facebook! Vad gjorde vi INNAN Facebook och sociala medier kom in i våra liv? Jag ska prova detta med en datafri helg, så får jag själv uppleva skillnaden och räkna efter om jag kan fånga fler leenden i ansiktet och möta kärleksfulla smilband ute i verkligheten. Hoppas du får en glädjerik dag! Allt gott till dig! Tord c", Livsinspiratör |
| Inlägg #2: Postat: 2012-03-28 23:48:00 | |
|
Jan Brunnegård |
Jag har tänkt mycket i dina banor. Funderar mycket över om vi som människor och mänsklighet förändras mycket genom dessa sociala hjlpmedel. ÖKAR de vår förmåga till empati, även över stora avstånd??Kommer FBs Vänner-begrepp att slå igenom? Vad ska vi då kalla livslånga nära fysiska vänner? Jag har obegränsat med tid men ibland föga ork. Slår nog på PCn 10 ggr per dygn ofta...Så visst är jag beroende..
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.