Inlägg #1: Postat: 2012-03-17 16:45:00
|
Leif Erlingsson |
Min farfar Knut Nilsson född i Falkenberg 1896 köpte 1937 en gård av agronom Cornelius Tengvall i södra Småland. De blev då grannar. Tengvall och hans fru munhöggs gärna. De satt vid tillfälle i varsitt hörn av rummet när fru Tengvall yttrade "världen är galen" då de hade farfar och andra som gäster, varpå agronom Tengvall kontrade från andra sidan rummet, "det är minsju värdinnan också!". Eller så har det iallafall förtäljts mig av de som var närvarande.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2012-03-17 19:02:00
|
ruben |
Tack för tankeväckande artikel Anders Braune!
Jo vi kan nog påverka tror jag. Acceptera inte den minsta småsak, som säger emot din natur. Där har vi nog det enda medlet. Vi kan vara tillräckligt många för det tror jag.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2012-03-22 21:58:00
|
anders braune |
Ruben: Jag tackar för vänliga ord och dina ännu vänligare råd! Jag antar att du talar om "den kritiska massan"? Kanske du har rätt och det finns anledning till optimism...
Leif: Jag har småskrockat åt din berättelse i dagarna men inte kommit mig för att kommentera förrän nu! Jag har även tagit del av dina mycket intressanta länkar och annat med mycket nöje och till stor nytta. Tack för det och för att du fick mig att kackla litet förnöjsamt!
|
|