Facebook nära konkurs enligt pinsamt mossiga Uppsala Universitet

Inlägg #1: Postat: 2012-02-28 18:56:00
Leif E Ström
Carl-Olof, jag kan hålla med dig stort angående bristen på insikt då det gäller jämförelsen av ev IT-bubbla, trots den sfäriska likheten hos dem alla. Men det finns några smakfulla korn i artikeln. "Vårdandet av relationer" och hopp om nya via nätet, kan även enligt mig inte vara en hållbar affärsidé.

Jag skrev själv en artikel på Sourze "Nätkontrollen av det fria ordet intensifieras", där även jag anammade präntandets eviga mjölkko. Annonserna.

Substansen är obefintlig inom Facebook, det är länkandet ut ur domänen som genererar. Din affärsidé har möjligheten att blomma ut då det kommr att krävas ett konto för "fejsbooksanvändarna" för att länka vidare till något vettigt läsbart. Du vet att den ultima bromsen heter "inga pengar ingen journalistik". Betalbilagor och Robert Murdochs lösningar med "paywalls" är på G.

//Som konsument märker jag att nättjättarna blivit aggresivare. Sökte efter en kvalitetskamera hos både återförsäljare och "Pricerunner".
Det sökta objektet flashades osökt fram i nästan all sighter som jag senare besökte, även på de etablerade nätblaskorna dök den upp. Nu handlar jag den hos närmaste fotohandlare.
Inlägg #2: Postat: 2012-06-30 00:37:00
Lennie Tofft
Jag är 28 år gammal, och gick först för 2-3 år sedan högst motvilligt med i FaceBook. Är säkert 2-3 månader sedan jag var inloggad senast. Jag tror nog det kan stämma att Facebook är på utgående. Alla produkter och varumärken har ju en viss livslängd.
Inlägg #3: Postat: 2012-06-30 09:02:00
Janne B
Leif E Ström/ Jag roar mig med att hålla koll på bilar på Blocket. Inte för att jag ska köpa någon men det är en slags terapi för en gammal bilälskare med gott om tid. Men om jag skriver HYBRID så dyker det inom några sekunder upp en rad sådana bilar i annonserna vid sidan om, till höger. Därtill givetvis får jag den vanlig uppräkningen av hybridbilar i ett visst område./ Sedan kan jag några dagar framåt jagas av hybridannonser. Det gillar jag inte.
Inlägg #4: Postat: 2012-06-30 09:52:00
Leif E Ström
33, Janne, "Det gillar jag inte". Det jag gillar, är att du fortfarande spanar in världens näst bästa uppfinning. Keep on, men köp ingen. Då sällar du dig till den lilla exentriska grupp, som kan köpa, men köper aldrig drömbilen. De vill fortfarande ha kvar människans största drivkraft - längtan efter...

//Den största uppfinningen, fundera så får vi se vad du kommer fram till.
Jag återkommen i frågan. Må så gott, och skit i allt som stör dina fantasier.
Inlägg #5: Postat: 2012-06-30 12:56:00
Jan "Fantacy" Brunnegård
DET ska jag fundera på - "Skit i allt som stör dina fantasier" ska jag ta till mig....rätt mkt av...
Laddar...