|
Inlägg #1: Postat: 2012-02-09 13:59:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Mycket bra och rörande artikel Sunny. du borde överväga att maila den till vanliga tidningar!!!beröm!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2012-02-09 14:41:00
|
|
Jan Olsson |
Sunnys dramatiska ådra får här fritt utlopp! - Inte skulle Du väl vilja,så här i backspegeln,byta bort Ditt "dramatiska" liv? - Kanske någon skulle vilja sätta upp "en melodi från igår" som pjäs,kanske på Dramatens lilla scen? - Realism i sin prydno? - Ett slags "upprättelse", bättre sent än aldrig! - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2012-02-09 19:12:00
|
|
Jan Olsson |
Sunnys dramatiska ådra får här fritt utlopp! - Inte skulle Du väl vilja,så här i backspegeln,byta bort Ditt "dramatiska" liv? - Kanske någon skulle vilja sätta upp "en melodi från igår" som pjäs,kanske på Dramatens lilla scen? - Realism i sin prydno? - Ett slags "upprättelse", bättre sent än aldrig! - Mvh.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2012-02-09 20:03:00
|
|
Sunny |
Jan:Tusen tack. I mitt eget liv säger jag som mannen i Stig Dagermans "Att döda ett barn":
"I sina nätters drömmar skall han i stället önska att få en enda minut av sitt liv tillbaka för att göra denna enda minut annorlunda. Men så obarmhärtigt är livet mot den som dödat ett barn att allting efteråt är för sent."
Denna minut då jag gick in för att sätta på potatis skulle jag ge vad som helst för att kunna ändra.
Tiden före kunde jag inte göra så många val.Men jag önskade mig en mamma eller en pappa eller någon familj alls o att få gå i skolan.
Men det önskar väl alla barnhemsungar?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2012-02-09 20:05:00
|
|
Sunny |
Thomas:Tack för dina snälla ord.O jag som först inte tänkt lägga ut denna:den kom bara i förra veckan när vi firade en 9 årsdag.Sonen visste ju inte hur spciell denna melodin var för oss.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2012-02-11 03:31:00
|
|
Beth4020 |
En underbar text Sunny som andas sorg, förtvivlan men också så mycket kärlek....Du är megaduktig :-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2012-02-13 01:24:00
|
|
Jan Brunnegård |
Taqck för att jag fått dansa med dig och ditt liv i kväll!Jag har så många sånger med text i mitt minne....Men jag har lyssnat på tusen föredrag och predikningar men minns inget av det. Men dans o musik berör och sitter kvar. Jag vet att ganska senila människor i vår vårdapparat, plötsligt börjar sjunga sånger som de inte sjungit på 50 år. Människan är ett underverk!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2012-04-07 19:37:00
|
|
sunny |
Janne:har missat detta.För visst har du rätt!!
När Rolf låg o coma o ingen trodde han skulle vakna igen så sjöng jag för honom:välbekanta sånger.O han kände igen dem! Dikterna likaså.Innan han "hittade" mitt namn hittade han Hjalmar Gullbergs kärleksdikter.
För att inte tala om bibelcitat!Oj vad vi använde oss av bibeln den gången.
|
| |