Stefan Löfven - ett intressant val

Inlägg #1: Postat: 2012-01-28 12:53:00
Jocke - sourzial demokrat
Stefan Löfven i Expressen: ”Tror man på alla människors lika värde är man också starkt emot diskriminering. Det är så oerhört provocerande att hur att se hur kvinnor diskrimineras i vårt samhälle och i vårt arbetsliv. Jag är en övertygad feminist punkt slut.”
Helt utan bevis, nyanser eller djupare analys! Plattityd. Men endast i ett land där man helt skrotat det intellektuella offentliga samtalet, och ersatt det med ett populistisk PK-malande, kan man ostraffat och utan kritisk granskning, från folk och media, kläcka ur sig dylik demokratiförakt. Deccenium efter decennium!
Inlägg #2: Postat: 2012-01-28 22:10:00
ruben
Jocke #1
Det behöver inte vara ett falsarium för att det kan verka som en plattidyd. Jag ser gärna fram mot vad Stefan Löfven har att komma med. Kan i viss mån hålla med dej om att man tycks skrotat det intellektuella offentliga samtalet, men tycker du dömer för hårt i det här fallet.
Inlägg #3: Postat: 2012-01-29 14:09:00
Per W
Jocke dömer alla hårt om de ens viskar ordet "feminist".
Inlägg #4: Postat: 2012-01-30 15:18:00
OKJ, vi tar det igen: Stefan Löfven i Expressen: ”Tror man på alla människors lika värde är man också starkt emot diskriminering. Det är så oerhört provocerande att hur att se hur kvinnor diskrimineras i vårt samhälle och i vårt arbetsliv. Jag är en övertygad feminist punkt slut.”
"Människors lika värde"? Är det någon som missat förutom Björklund, att skolpojkar enligt lärarna själva diskrimineras i betygen? Och att idag dubbelt så många flickor som pojkar går vidare till/kommer in på högskolan
Är det någon som missat förutom Reinfeldt att pappor enligt bl.a. kvinnlig barnrättsjurist m.fl., grovt diskrimineras i tiotusentals fall mot FN-stadga om barns rätt och mänskliga rättigheter.
Att Per W tidigare varit okunnig eller ljugit om verkligheten i detta fall är en sak. Men att ännu en sosseledare antingen har huvudet under armen elle står och ljuger rakt ut är en helt annan sak.
Och det "viskas inte, det skriks i främst hela vänsterblocket, alliansen och de flesta media, om hur viktig "feminism" och feministiskt vinklade kvinnofrågor är för landet. Varför? Och bevis, med facit på hand!?
Inlägg #5: Postat: 2012-01-30 15:26:00
En demokratisk och pragmatisk könspolitik måste naturligtvis, omfatta både kvinnor och män, vilket Danmark insett, liksom Obama och kanske Norge. Men hur är det med masfrågor i lander "Jämställdast", även på gräsrotsnivå idag? Ja läs vad t.o.m. en känd feminist, Hanna Friden, har upplevt, när hon reagerade mot manshatet på Twtter
Hanna Friden: ”Det finns en grupp kvinnor som inte sällan jag får bära bördan att förklara mig mot. Kvinnorna som hatar män. Kvinnorna som beter sig som skit mot män”.
Och så här kom hon in på killarna på Twitter:
”De de feministiska kvinnorna är arga, så fort en kille ställer en helt harmlös fråga attackeras dem och kallas för värdelösa, skämmiga mesar som borde gå och dö. Hela tiden dundrar dessa kvinnor in och säger åt människor att sluta gnälla, för kvinnor har det värre och det måste de inse.”
Diskussionen breddades till en generell diskussion om manshat, där Hanna Fridén tog avstånd från manshat och sa att det skadar feminismen. Så här sa hon om manshat skrivfelet är hennes:
”Det är fullkomligt vidrigt. Jag mår så dåligt varje gång jag går in och läser det för det aldrig befriat från de här hatande kvinnor. Aldrig.”

Vad hände då när Hanna Fridén så tydligt tog avstånd från det feministiska manshatet? Jo, helvetet brakade löst. Jag citerar vad hon skriver om de reaktioner hon fick:

”Jag har blivit hånad, fått hotbrev där det står att såna som jag förtjänar att huggas ner och slängas i en papperskorg, jag har fått höra att jag är psykiskt störd, att jag ändå inte är värd att uttala mig för att jag har Aspergers och alltså är en dum psykopat, jag har fått höra att jag är korkad, och att detta bevisas med att jag inte har någon imponerande utbildning. Jag har fått höra att jag är kvinnohatare, att jag är en svikare, att jag förtjänar att brännas på bål och att såna som jag inte är värda att behandlas med respekt."
Inlägg #6: Postat: 2012-01-30 15:33:00
Här är länken till Hanna Fridén, stavfelen är hennes krönikör och radioröst. Man får hoppas hon liksom t.ex. Doris Lessig om feminister: "Hemska förfärliga människor tar steget fullt ut och lämnar feminismen.
Nej Stefan Löfven är inte ett intressant val. Han har missat både den sanna verkligheten och utvecklingen. Buh!
Hanna Fridéns blogg:
Länk: hannafriden.com
Inlägg #7: Postat: 2012-01-30 21:25:00
Jocke - outsourzad
Och här till Per W, "ickedebattör a la Bull", vilken ändå hade mage tidigare att avfärda problemet med vårdnadsprocesser på mammans villkor!
Här är ännu en feminist, Hanne Kjöler i självaste DN kors i taket! som tvingas inse/erkänna den grava diskriminering som statsfeministiska offentliga sektorn genom socialtjänsten gör sig skyldig till i tiotusentals fall!
Den statsfeminism som vissa här märkligt nog också försöker avfärda. Men var inte den målet enligt samma personer?
Inlägg #8: Postat: 2012-01-30 21:35:00
Jocke - outsourzad
Och här kommer länken, särskilt för PerW och diverse andra extrema mansförnekare. DN/Hanne Kjöler: "Rättssystem belönar fel förälder"
Länk: dn.se
Inlägg #9: Postat: 2012-01-30 22:44:00
Jan Brunnegård
Den väljargrupp som SAP har störst bekymmer med är välutbildade personer i storstäderna, med bra löner och bra bostäder med mera.
Inlägg #10: Postat: 2012-01-30 22:49:00
Jan Brunnegård
Jag har tekniska problem. // forts. En Metallordförande är inte särskilt lockande för dem, de tjusas mer av Miljöpartiet, det syns i opinionssiffrorna. Men i denna ganska borgerliga grupp finns förstås också radikala människor, som nu lättare går Till Vänstern sedan Jonas tagit över. SAP:s manöverutrymme har krymt väldigt på ca 10 år, oavsett vem som leder det! SAPs grundvärderingar delas av mkt stora delar av svenska folket, avgörande blir då hur SAP:s förreträdare agerar. / Kanske halva svenska folket är social-liberaler, men märks det på Folkpartiet?
Inlägg #11: Postat: 2012-01-31 10:32:00
Per W
Kors i taket! Nu har Jocke refererat till bekännande feminister ,Hanna och Hanne "hanne" förresten...kul.
Laddar...