|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-22 19:09:00
|
|
Lena V |
Hahaha wow liksom: Kolla pressreleasen från H&M.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-23 09:00:00
|
|
D |
Om reklamen riktas till tjejer, varför har modellen alltid en lagom våt blick och ser förförisk ut? Tror de att alla tjejer är lesbiska eller?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-23 11:26:00
|
|
Jörgen G |
OK, dåligt genomtänkt och dåligt formulerat, jag erkänner. Och skrattet bjuder jag på, Lena : Men allvarligt, jag har inte för vana att läsa pressreleaser. Var hittar jag denna?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-23 13:10:00
|
|
Jörgen D |
Hur känner man igen en våt, förförisk blick på en 2-dimensionell pappersbild, D? Jag önskar att de som klagar på H&M-reklamen kunde bestämma sig. Ta Claudia från förra året. Vissa var förbannade för att hon framställdes som en Barbie; en plastdocka i högklackat med en tom, livlös blick...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-23 13:11:00
|
|
Jörgen G |
Forts... Andra var förbannade för att de, som du, tyckte hon hade en våt, förförisk blick med sug i. Detta går inte ihop för mig, för en tom, livlös, plastig blick är bland det minst förföriska som finns. Kan ni inte bestämma er för vad det är ni klagar på egentligen? Eller är det bara så att ni tolkar in något i bilden som inte finns där, bara för att ni ska ha något att klaga på?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-23 14:36:00
|
|
D |
Ja du, Jörgen, något måste det väl skina igenom på en 2-dimensionell papperskopia med tanke på antalet porrtidningar som säljs... Claudia hade minsann våt förförisk blick samtidigt som hon såg ut som en barbiedocka som man kunde få göra vad man ville med, precis som män vill ha det eller?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-23 15:25:00
|
|
Jörgen G |
Det är DIN och en del andras tolkning av bilderna. Lika många klagade på att hon framställdes som en könlös plastdocka med tom, livlös blick! Sedan ska jag avslöja något för dig, de som köper porrtidningar gör det inte för att titta på ögonen...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-23 15:52:00
|
|
D |
Jag menade väl inte det heller! Jag menade att "sexighet" kan förmedlas på papper. Så du tror inte att H&M ville förmedla Claudia som sexig då? Sedan tror jag knappast att någon ansåg att hon såg könlös ut...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-11-26 13:16:00
|
|
Jörgen G |
Visst kan sexighet förmedlas på papper. Det har jag aldrig förnekat! Men nu var ju frågan om man kan läsa av känslor ur ett par avbildade ögon, uppförstorade 4-5 gånger. Uppenbarligen är det svårt. För av de som klagade på Claudia, så var det väl ungefär hälften som tyckte att blicken var tom och livlös, och den andra hälften skrek lika högt att blicken var våt och sugande. Därför drog jag slutsatsen att det bara var betraktaren som tolkade in vad hon ville i bilden, för att därefter kunna klaga!
|
| |