Det är ingen enkel sak att vara förälder

Inlägg #1: Postat: 2012-01-13 10:39:00
Pia I
Det var en jättebra artikel Angus! Jag håller med fullständigt! Jag har också skrivit en bok om min uppväxt, där jag ville höja upp min pappa, som jag tyckte blivit väldigt orättvist behandlad. Det kan ha skadat relationen till en av mina barn. Jag hade förlåtit mina föräldrar och gått vidare, men ville ändå skriva om det. Kanske det var ett misstag och som du skriver, jag gjorde det för min skull. Efteråt har jag fått veta, att hela släkten tyckte samma sak som jag i min bok.Den som har blivit upplyft, är kanske min syster, som var mycket drabbad också.Hon och jag är mycket bra vänner.
Inlägg #2: Postat: 2012-01-13 19:07:00
Karin Holmberg
Förstår hur du menar. Det är ju media och läsarna mm som upphöjer kändisar, förståsigpåare till gurus som är perfekta. Det är inte den enskilde själv.
Okej, jag minns Anna Wahlgren som en ganska kaxig förespråkare, men jag tillhör den typen som aldrig imponeras oavkortat av såna här proffstyckare,
därför är det inget som raseras för mig, då vinden helt plötsligt vänder för personen. Jag ser personen som jag alltid sett den, en vanlig människa med massa fel och brister.
Jag tror också det legat i mångas intresse att smutskasta just Anna Wahlgren det har man sett på familjeforum, så då kan nog en familjemedlem som är kritisk till sin uppväxt och går ut med det omfamnas med glädje.
Anna Wahlgren verkar ha skinn på näsan, och nu känns det som att hon ska krossas för det.
Nu har jag inte läst boken, men det gjorde jag inte med Anna Wahlgrens heller.
Varför är folk så haj på att svälja någons metoder? Man kan ta tips ifrån dem och använda dem på sitt sätt, men man kan väl fortfarande ha med sig att man även kan göra på ett annat sätt?
Inlägg #3: Postat: 2012-01-13 21:08:00
angus
Tack Pia och det känns faktiskt som att du gjorde ett bra val med att skriva, verkligen.

Karin jag förhåller mig precis som du vad gäller alla dessa experter, svaren finns i oss själva vi behöver inte gå längre
Inlägg #4: Postat: 2012-01-14 10:15:00
Jan Olsson
Nog skulle man kunna skriva om sina föräldrar,vilka fel de gjorde,och vilka följder det fick för mig,men de visste inte bättre,de gjorde så gott de kunde! - De var barn av sina föräldrar,och sin tid! - I vuxen ålder har jag förstått detta,och mina föräldrar förstod det på "gamla dagar"! - Vad fel vi gjort varandra,skall av tiden härjas,och sedan falla i glömskans hav! - Allt blir då förlåtet,vi är ju inte ofelbara! - Varje människa har en historia,/Ett drömspel/,fast de inte blir offentliga! -
Inlägg #5: Postat: 2012-01-14 12:46:00
angus
Det där med "Vad fel vi gjort varandra" det skriver jag upp, jättevackra ord Jan.
Laddar...