Den fega feministen Bo...

Inlägg #1: Postat: 2001-11-22 18:25:00
smit
Artikeln är full av vänsterdravel. Det räcker med att nämna en sak och det är den svenska skolan. Kort och brutalt uttryck har sossarna förstört skolan och universiteten till obotlig skada för landet för att inte tala om alla outbildade och obildade elever och studenter.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-22 18:32:00
Johan Y
Va? Tycker du dagen skola är bra så lär du vara i princip den enda i Sverige som tycker det. Svensk skola betecknas av att vara dyr och dålig. Förövrigt tycker jag att det är konstigt att du som feminism hävdar att kvinnor inte klarar sig utan staten för kvinnor kan, tycker inte du det?
Inlägg #3: Postat: 2001-11-23 16:56:00
Jesper N
Att en överväldigande majoritet av svenska barn lär sig likartade värderingar är förstås inte ett dugg obehagligt så länge de lär sig de rätta värderingarna. Jag ser "Du sköna nya värld", Hankins verkar se "Kris i befolkningsfrågan"
Inlägg #4: Postat: 2001-11-25 10:25:00
Johan FR
Tycker att det är intressant att du säger att om man tog bort den statliga kontrollen av rättigheter för kvinnor, skulle dessa rättigheter försvinna. Är inte kvinnorna tillräckligt starka att klara sig utan statens hjälp? Jag är för jämlikhet, dvs att män och kvinnor ska prövas på lika villkor, inte att man ska tvinga på samhället kvoter där man sätter kvinnor/män som egentligen borde vara på en annan plats, men på grund av jämlikhet har fått den plats som en kvinna/man måste fylla ut.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-25 10:29:00
Johan FR
En annan sak du nämner är att den skolpolitik vi m för är exeptionellt bra, men inte till för folket. Vår skolpeng gör att alla ska få välja vilken skola de ska gå på, inte att de rika ska få gå på de bästa skolorna. Var är detta orättvist. Ska man inte bli belönad för hårt arbete och få gå i en bra skola om man har bra betyg? Orättvist är att en duktig elev tvingas gå i en sämre skola på grund av geografisk placering? Vår skolpolitik är bra för samhället då den belönar de som förtjänar det.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-26 02:26:00
Runar
Regeringen inför ju stopplagar så då är "man" tvungen att privatisera om man nu vill det medans det är tillåtet. Det är det som sker i Stockholm fjollträsk tex.
Laddar...