Inlägg #1: Postat: 2001-11-22 11:25:00
|
Jörgen G |
Forts, Jag vet inte vad som är sant i det här fallet. "Avvaktar utredning" som det brukar heta : Jag tycker bara att OM det som UG påstår är sant. Då är det jävligt synd att de brände så mycket av sitt förtroendekapital i det förra vinklade programmet. För då hade vi kanske kunnat få en välbehövlig debatt om polisens trovärdighet. Och inte som nu där vi debatterar om media vinklar sina inslag, vilket ALLA REDAN VET att de gör!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-22 15:23:00
|
Michael Lundahl |
Å andra sidan... sitter du i en rättsal med ett ärr på magen är du nog inte precis den som har mest objektiv och klarsynt bild av det som inträffade... och dessutom har man i det läget stort intresse av att framställa egna sidan i.e. sig själv som god och andra sidan i.e. polisen som ond.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-22 15:55:00
|
Jörgen G |
SJÄLVKLART är de flesta åtalade mest intresserade av att själva framstå som oskyldiga. Det trodde jag inte ens behövde påpekas. Men nu var ju frågan vilket som egentligen är värst: Att media vinklar reportage, vilket alla redan vet att de gör? Eller att polisen förfalskar bevismaterial? Vad tycker du?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-22 15:57:00
|
Jörgen G |
SJÄLVKLART är de flesta åtalade mest intresserade av att själva framstå som oskyldiga. Det trodde jag inte ens behövde påpekas. Men nu var ju frågan vilket som egentligen är värst: Att media vinklar reportage, vilket alla redan vet att de gör? Eller att polisen förfalskar bevismaterial? Vad tycker du?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-22 18:27:00
|
Michael Lundahl |
Jag tycker att vinklade bevis och förfalskade reportage är dåligt, punkt. Sedan skiter jag i vilken maktfaktor - SVT eller polisen - som kommer med dem ärligt talat. Rätt ska vara rätt.
|
|