|
Inlägg #1: Postat: 2011-12-17 10:10:00
|
|
Jan Olsson |
Ja,det KAN handla om pengar! - Kan det kanske också handla om "oförmåga" att handskas med dessa pengar? - Eller "hemlöshet" i själen? - Svårt med "Livet" överhuvud taget? - Missbruk,som inte alltid behöver handla om sprit eller narkotika? - Utan egen absolut vilja till förändring,sker INGENTING! - Det är inte så,att någon "annan" kan göra det åt oss! - Vi måste själva ställa upp också! -
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2011-12-18 12:21:00
|
|
Leif Erlingsson |
Rolf Nilsson, "Det handlar om pengar"http://www.sourze.se/Det_handlar_om_pengar_10771441.asp Länk: sourze.se visar verkligen på ett lättåskådligt sätt att systemet självt skapar de problem dess förespråkare säger sig vilja motverka, och är därmed ett förtryckarsystem, precis som du utlovar att påvisa i din ingress - här nedkortad och något omformulerad av mig själv. Stort Tack!!!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2011-12-18 12:43:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Som det heter i låten Med Jan Malmsjö från Spelman på taket "Om jag hade pengar...!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2011-12-19 19:12:00
|
|
Lennart Asp |
Naturligtvis handlar det om pengar, Rolf. Du om någon med egen erfarenhet borde ju veta. Pengarna försvinner i några andras fickor, inte i dem hemlösas fickor, "när det kommer till kritan försvinner alla dessa pengar någon annanstans. Ingenting görs för att skapa en förändring i grunden. Situationen har istället blivit att vi har gigantiska organisationer som lever på utsatta människor." Så är det, Rolf. Det blir en Hemlösindustri, där jag anser att även Situation Stockholm ingår i. Jag har skrivit en artikel med en medförfattare redan 1994 om en annan liknande lönsam "industri" - Invandrarindustrin. Den är ännu mer lönsam i dag och befrämjande för många karriäristers karriärer. Det kanske börjar bli dags för en återpublicering av denna artikel på Sourze?
|
| |