|
Inlägg #41: Postat: 2011-11-27 16:05:00
|
|
bohuslanningen |
Råkar det finnas folk som inte "lyder" så har herrarna i hagen effektiva metoder som ger en försmak på framtidens raffinerade sätt att få rättning i leden.
Länk: svd.se
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2011-11-27 16:44:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
Trams , det där är bara ett retoriskt grepp för att ge en konspirationsteoretiker någonslags martyrgloria. Nätet är fullt av otaliga konspirationsteorier och avslöjanden.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2011-11-27 17:41:00
|
|
bohuslanningen |
Tur det finns folk som dig herr Leif-Arne Undvall, som har godheten att klargöra detta för oss.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2011-11-27 18:35:00
|
|
Leif Erlingsson |
Anno 2011-11-27 De-facto definition av "konspirationsteoretiker" begreppet så som det har applicerats: - Någon som ej befinner sig i djup förnekelse.Angående tesen "I själva verket är det ingen som egentligen har koll, ingen kan egentligen förutse vad som skall hända härnäst." så skapade den skrattparoxysmer hos en person jag visade den för, som vet hur det fungerar. Men utan att outa den personen kan man för att direkt motbevisa en sådan absurd tes hänvisa till otaliga källor, vilket ju redan har gjorts till övermått här på Sourze men ingen källa som stöder en tes som strider mot ovannämnda tes kommer någonsin att accepteras av tesens tillskyndare, så jag besparar mig själv onödigt arbete och läsaren onödigt läsande.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2011-11-27 20:12:00
|
|
V |
Leif-Arne Undvall,
det stämmer, som du skriver, att jag inte är någon konspirationsteoretiker. däremot tror jag att större maktintressen ibland försöker, och ibland lyckas, manipulera systemet till sin fördel - och på så sätt tillskansa sig ännu mer makt. sådant ska granskas, föras fram i ljuset och kritiseras. och, om möjligt, åtgärdas.
jag är väldigt skeptisk till att det skulle finnas någon seriös ambition att upprätta en världsomfattande diktatur. jag erkänner dock att jag kan ha fel och i så fall så får konspirationsteoretikerna säga "vad var det vi sa" och jag erkänna mitt misstag - om den dagen kommer. den risken tar jag.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2011-11-27 20:38:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
-"bland försöker, och ibland lyckas, manipulera systemet till sin fördel ".. Nåja så långt är jag med. Envar som ägnat Nationalekonomi och liknande disipliner ett seriöst intresse är medvetna om att allt egentligen är ett stort kaos där, ibland vissa, lyckats utnyttja en specifik situation till sin fördel, inte mer.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2011-11-28 12:06:00
|
|
Leif Erlingsson |
Förresten så har denna "ingen" Länk: sourze.se uppenbarligen stenkoll. : Man kan ju tänka om en person att den "är ingen". Det är sådana som i dag har järnkoll...
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2011-11-28 15:28:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Leif inlägg 34. Det där verkade ganska vilset.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2011-11-28 16:22:00
|
|
Leif Erlingsson |
Blev nyfiken på vilken Leif och vad som uppfattades som vilset. Det visade sig vara min vädjan att delta i skapandet av en framtid!
|
| |