En god investering

Den här tråden diskuterar artikeln En god investering.
Inlägg #1: Postat: 2011-11-08 21:04:00
Leif Erlingsson
Skå-Gustav, Barnbyn Skå.
Inlägg #2: Postat: 2011-11-08 22:29:00
Sunny
Leif E: Skå Gustav var en fin teoretiker men i praktiken brast det rejält.Han var ändå väldigt långt före sin tid.
Inlägg #3: Postat: 2011-11-08 22:31:00
Sunny
Angus: En fantastsikt fin ide. Jag har något liknande för mig i mindre skala. Vi har haft alla möjliga o omöjliga ungar i vår familj o några finns kvar ännu.
Inlägg #4: Postat: 2011-11-13 08:57:00
Inga-lill Ek Söderström
"TÅRAR GÖR ONT " barnet, försvarslöst emot vuxenvåldet, förstår? inte.. solidaritet, värnande om sin integritet.. bröstet fyllt av tjockgråt.. slagen haglar.. hon är en hård jävel; säger de,fäller inte en tår.. barnet har lärt att inte visa sina känslor, inte gråta.. medveten om,att, "TÅRAR GÖR ONT" <3ILS/
Inlägg #5: Postat: 2011-11-13 09:08:00
Inga-lill Ek Söderström
Fick lära mig som barn, uppvuxen i ett av STLM,s barnrike-hus att gråta var skamligt! man var för stor att gråta efter fyllda fem år..inget kel och kram det var snusk.. ändå, var det kärlek dessa maskrosbarn, hade behövt mest av allt!
Inlägg #6: Postat: 2011-11-14 12:26:00
angus
Inga-lill jag lider av det du säger, detta under en stulen barndom som ej kommer tillbaka, du kan göra något fortfarande, skriv om det och hur det kändes så att många kan läsa hur ett litet barn känner, ta fram den lilla flickan och låt henne skriva hur ett barn tänker och vad det gör med ens inre, vad klänger man sig fast vid, vilka trankar som gör att man orkar, jag och många till skulle vilja läsa, alla behöver veta !
Inlägg #7: Postat: 2011-11-14 12:28:00
angus
Sunny, underbart att höra, vi får alla hjälpas åt i vår tokiga lilla värld.
Inlägg #8: Postat: 2011-11-14 19:46:00
Inga-lill Ek Söderström
" MAN GRÅTER INTE" Du är för stor, man gråter ej, vid fyllda fem, de vuxna sa.. gråten tystnade för man var van att lyda dem.. Värken den fanns kvar , djupt inne i ens bröst.. en knut som inte kunde lösa upp.. ifall man inte fick någon tröst.. som medelålders jag mot den regeln brutit, vid sorg smärta oceaner utav tårar ljutit.. av sådana som fanns lagrade där inom mig.. mängden, som genom åren samlats, de man ej fick fälla, efter fyllda fem! Minnen från mina första år, i Gettot, en förort i Södra STHLM MVH ILS/
Inlägg #9: Postat: 2011-11-14 20:01:00
Inga-lill Ek Söderström
"EN VÄLPOLERAD YTA" Tårglitter bak blänkande blått.. dolda känslor, pockar tränger på, hålls tillbaka med järnhård disciplin.. det får inte bli någon spricka i den yttre fasaden, den kamouflerade säkerheten.. vad? sker, ifall trycket blir för hårt.. när känslorna inte längre går att dölja bakom en välpolerad yta..när tår- glittret bak blänkande blått, förbyts i förtvivlans tårar.. JAG BARA UNDRAR? ILS/
Laddar...