Falun gong - en sekt med homofobiska inslag

Inlägg #1: Postat: 2001-11-21 18:44:00
Lola
Hur kan du svälja allt detta, bara för att en "journalist" har skrivit det. Tror du att det skrået, han någon slags monopol på "sanning"????? Hur lättlurad är du egentligen? Men man bör nog ha viss kunskap i "religionsterminologi" för att förstå budskapet. Det verkar författaren sakna totalt. Jag undrar hur det skulle se ut om han "recenserat" Bibeln t ex.?
Inlägg #2: Postat: 2001-11-24 11:23:00
Cloudberry
Trovärdigheten kommer ur den rika mängden källhänvisningar författaren använder. Har du källor som bevisar motsatsen???
Inlägg #3: Postat: 2001-11-24 18:59:00
Lola
Har läst igenom texten en gång till, för ärligt talat kunde jag inte komma ihåg en enda ordentlig "källhänvisning". Jag hittade inga denna gången heller! forts.följer..
Inlägg #4: Postat: 2001-11-24 19:02:00
Lola
Bifogar de sista meningarna ur artikeln, med en fråga: Är följande exempel på vad Du menar med källhänvisning? "Falun Gong-rörelsens rätt att utöva sina andligt utvecklande anti-homosexuella gymnastikrörelser är naturligtvis obestridlig. Alla borde vara beredda att operera in ett extra öga för den rätten......forts.följer...
Inlägg #5: Postat: 2001-11-24 19:06:00
Lola
....forts. från svar 4..Men att just Falun Gong-rörelsen åtnjuter så stor popularitet är ett rättvist men dåligt betyg på omvärldens engagemang för demokrati i Kina.
Martin Aagård, kulturredaktör Dalarnas tidningar". Jag fick låna ett exemplar av boken för ett par år sedan och vill inte påstå att jag läst och kommer ihåg allt i detalj, men...
Detta löjeväckande raljerande forts följer
Inlägg #6: Postat: 2001-11-24 19:23:00
Lola
...forts från svar 5....säger mig att artikelförfattaren inte har särskilt mycket till övers för religioner eller "andliga" värden. Så vitt jag vet, så är "Det tredje ögat" en metafor för "djupare" insikter! Något snäpp bortom £, och Kr t ex. Och finns med i flera, kanske alla större världsreligioner. Vad gäller homosexualitet, så säger jag personligen: -Som medmänniska:....forts följer...
Inlägg #7: Postat: 2001-11-24 19:25:00
Lola
...forts från svar 6.. Javisst, naturligtvis! -Som "biolog": inte lika lätt att förstå.
Den kinesiska regimen lär ändå lösa de ökande "problemen" med det fenomenet liksom HIV och AIDS på sitt eget sätt. De stackare som råkar ut för det, tror jag skulle föredra Falun-Gong alla gonger!!!
Inlägg #8: Postat: 2001-11-24 19:30:00
Lola
Vill betona att jag inte "läst" alla siter, beskrivna i artikeln, men som med allt på detta media, måste väl i alla fall en journalist ha förstånd att "sovra". Tycker i alla fall jag!
Inlägg #9: Postat: 2001-12-05 03:17:00
heh
Lola bara för att du skriver 1000 kommentarer kommer det ändå inte verka som om tusen personer tycker likadant...
Laddar...