|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-03 11:03:00
|
|
Somos |
"hade ju inget annat val", man har alltid ett val. Jag känner tusentals människor som har sin egen stil, många av mina bekanta är mycket individualistiska och har ofta egna mycket udda stilar och de blir lika accepterade för det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-03 12:24:00
|
|
Clemens Klarke |
"Men det var när jag drog mig ur, när jag ville va mig själv som jag blev nertryckt och det var då man inte dög"... om dina kompisar trycker ned dig är det de som inte duger!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-03 16:41:00
|
|
Frida B |
Är inte det du beskriver vad psykologer brukar kalla projektion? Att man förlägger sin ilska och skyller sina inre kriser på yttre objekt? Har du aldrig funderat på varför du reagerar så starkt på dessa affischer, är det inte där det egentliga problemet ligger?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-03 21:37:00
|
|
Sofie |
förstår precis vad du menar, jag känner precis likadant... ingen människa av kött o blod kan nånsin se ut som en dataretuscherad bild, men man blir hela tiden matad med såna bilder av hur en kvinna ska se ut för att duga o hur mycket man än anstränger sig så går det inte... om man inte operarar o fettsuger sig förstås..
o det är hårt att inte känna att man duger, speciellt i vår tid där utseendet anses det viktigaste för kvinnor...
stå på dig tjejen, kram
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-03 21:37:00
|
|
Sofie |
förstår precis vad du menar, jag känner precis likadant... ingen människa av kött o blod kan nånsin se ut som en dataretuscherad bild, men man blir hela tiden matad med såna bilder av hur en kvinna ska se ut för att duga o hur mycket man än anstränger sig så går det inte... om man inte operarar o fettsuger sig förstås..
o det är hårt att inte känna att man duger, speciellt i vår tid där utseendet anses det viktigaste för kvinnor...
stå på dig tjejen, kram
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-05 10:30:00
|
|
Stefan Whilde |
Om du inte får stöd av dina "vänner" att utmärka dig och vara den du är, be dem dra åt helvete. Ska du straffa dig själv bara för att de skräms av din vilja att vara Valerie? Mvh Whilde
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-05 11:06:00
|
|
eleonor |
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-05 11:18:00
|
|
Somos |
På vilket sett har det gjort ditt liv bättre att en par HM affischer har blivit vandaliserade? Har du fått bättre självförtroende? Mår du bättre! I sånna fall är du väldigt ytlig. Självförtroende kommer innifrån.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-05 12:10:00
|
|
eleonor |
är det inte lite ironiskt att alla som klagar på valerie här, förutom en, är män?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-12-05 20:04:00
|
|
Bita Eshragi |
hej!!
jag ville bara skicka en varm hälsning och önska dig lycka till! Hoppas du klarar dig bra ut den här situationen. Jag har själv 3! kompisar som lider av det...
stå på dig!! hade bra!!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-12-06 16:26:00
|
|
Katarina |
Är det ok med reklam på offentliga platser överhuvudtaget?TV reklam kan man zappa förbi, i tidningar kan man bläddra vidare,affärer man inte gillar kan man låta bli att gå in i men när man går till bussen eller bara går ute
varsomhelst,på allmänna platser varför skall man BEHÖVA värja sig om man vill slippa vissa bilder. Vem har med att göra varför nån vill slippa?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-12-07 18:16:00
|
|
Lotta U |
Stå på dig. Det är den som vågar bryta sig ur som är stark. Varför ska man se ut som alla andra? Det är bra du har någon att prata om, det är viktigt. Jag har själv suttit i ätstörningarnas klor. Lär dig att acceptera dig själv, och tyck om dig precis som du är. Ta en dag i taget och försök hitta tillbaks till dig själv. Det är du värd.
|
| |