Inlägg #1: Postat: 2011-10-25 09:50:00
|
Sven Allan |
Så här skrev sveriges filmregissörer från Hans Alfredson och Ingmar Bergman till Linus Thunström den 19/10 2002:
Länk: aftonbladet.se
|
|
Inlägg #2: Postat: 2011-10-25 10:51:00
|
Per W |
Javisst är det hemskt men sådan är kapitalismen... Jag har i stort sett slutat se långfilmer på kommersiella kanaler. En annan negativ konsekvens är att filmen tar en halv till en timme längre tid att titta på.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2011-10-25 10:59:00
|
daniel1978 |
Jag antar att det är möjligt för artikelförfattaren att fortsätta se filmer uteslutande på regim-tv och därmed slippa reklamen?
Notera att TV4 genom koncessionsavgiften betalar pengar till staten, till skillnad från SVT som får pengar av staten genom tv-avgiften. För att få inkomster till detta sänds reklam i TV4. Alternativet hade varit att utöka TV-avgiften för att finansiera TV4 också.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2011-10-25 11:08:00
|
steno |
Det gläder mig att du också slutat se filmer på dessa reklamkanaler. Den rörelsen bör bli större och större. Får de hålla på ett tag så borde de fasa ut sig själva.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2011-10-25 11:20:00
|
steno |
Tack Daniel för att ni på TV4 läser Sourze och svarar på min kritik.
Jag förstår att TV 4 som reklamkanal måste finansieras men måste det ske genom att filmwerna måste avbrytas varje kvart? Borde ni inte nöja er med att veva reklamen före och efter filmen som i fotbollsmatcherna. Eller kommer ni att bryta fotbolls-EM varje kvart och kräva att fotbollsspelarna visar reklamskyltar för Prioritet TV4?
Jag är glad att betala min radio- och TV-licens så jag slipper avbrottsreklam. Sedan ska TV4 ha en eloge för att ni betalar beslutade skatter som vi andra också får göra.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2011-10-25 11:36:00
|
Lasse Wilhelmson |
Håkan Nessers bok "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" är verkligen bra. Den lämnar en aldrig, eftersom den mynnar ut i en fråga där gränsen mellan "verkligheten" och "medvetandet" upplöses. Just därför hoppade jag över filmen på TV4, för att inte få detta förstört. Bra och synnerligen befogad artikel.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2011-10-25 11:39:00
|
daniel1978 |
#5, som sagt, det är upp till dig om du vill titta på TV4 eller inte.
#6, du menar alltså att reklamkanaler stör dig blott genom sin existens? Om inte så skulle du ju kunna strunta i TV4, men nu är du så upprörd att du vill att kanalen försvinner?
Och nej, jag jobbar inte på TV4.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2011-10-25 11:46:00
|
steno |
En reklamkanal som bryter en konstnärlig film varje kvart för att visa chips- och annan reklam stör mig genom sin existens för att den riskerar att få efterföljare och förstöra allt vad kultur heter
|
|
Inlägg #9: Postat: 2011-10-25 11:58:00
|
steno |
Till Lasse W. "Kim Novak..."var den första Nesserbok jag läste, blev förtjust och slukade sedan hela hans produktion. Filmen var också mycket bra kommer jag ihåg nu när jag har lyckats tränga bort gårdagens hemska TV4-presentatio
|
|
Inlägg #10: Postat: 2011-10-25 12:01:00
|
steno |
Nej Daniel, det har jag inte men nu förstår jag att du inte jobbar på TV4.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2011-10-25 12:24:00
|
Leif-Arne Undvall |
Nåja man har faktiskt alltid ett val, TV4 att sända eller inte sända långfilmer och som de uppenbarligen gör, stycka upp dem till pytt. Jag själv har åxå ett val, jag behöver inte ta del av skiten. TV är rätt värdelöst, därför osaknar jag själv TV.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2011-10-25 13:18:00
|
steno |
Visst har båda parter ett val men en distributör som återger andra människors konstutövning har större ansvar än jag som bara kan slå av.Jag tror inte på förbud därför vill jag propagera för att andra väljer bort sådana yttringar. Reklamfinansierade verksamheter borde i eget intresse välja reklam som både kan ge publiken upplevelser och också få människor att köpa konseptet. Tanken är väl att man inte ska ha någon möjlighet att ta en paus när reklamen sätter igång.Men reklam kan göras snyggt och då kan den vara nyttig
|
|
Inlägg #13: Postat: 2011-10-25 15:07:00
|
Leif-Arne Undvall |
Jo så är det. jag är väl egentligen inte rabiat vad gäller TV heller, live sport är sebart. Jag minns ändå att när älste sonen var kring 2 tyckte en person i familjens omedelbara närhet att vi verkligen borde skaffa en TV, jag var emot men fick ge mig. I början stod sonen och sparkade på TV:n för att han tyckte att den tog uppmärksamhet från honom.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2011-10-25 15:12:00
|
steno |
Man skulle behöva behålla ett barns omedelbara känsla
|
|
Inlägg #15: Postat: 2011-10-25 15:43:00
|
Jan Olsson |
#14 - Kan se honom framför mig! - Ler med hela ansiktet! -
|
|
Inlägg #16: Postat: 2011-10-25 19:27:00
|
daniel1978 |
För information, inlägg #9 har skrivits av annan person. Det verkar ju vara inne att kapa identiteter i dessa dagar..
|
|
Inlägg #17: Postat: 2011-10-25 20:07:00
|
steno |
Tråkigt Daniel, sånt kan i förlängningen vara förödande för en skrivarsajt. Då måste man införa någon slags identitetskontroll Några slutar skriva och lämnar sajte
|
|
Inlägg #18: Postat: 2011-10-25 20:58:00
|
Leif Erlingsson |
Sourze tillåter tillfälliga anonyma identiteter. Vemsomhelst kan kalla sig vadsomhelst, och även använda flera olika anonyma identiteter samtidigt. Vilket har använts för att tracka/mobba debattörer. Att detta tillåts kan få vem som helst att fundera om det finns dolda syften. Om det kanske är meningen att det ska vara lätt att tracka "feltänkare".
|
|
Inlägg #19: Postat: 2011-10-25 21:41:00
|
steno |
Jag kan förstå att man inte alltid vill skylta med namn, ibland har jag bråttom sitter på jobbet i telefonjour då har jag inte tid att logga in utan använder ett namn. Men att stjäla ett namn för att tracka någon annan, det är lågt. Vill man kritisera någon så kan man väl göra det med sitt eget eller ett annat namn men att stjäla en identitet eller tala i någon bestämd persons namn. Det gör att personen antingen blir utesluten eller att skribenten lämnar sällskapet
|
|
Inlägg #20: Postat: 2011-10-26 10:07:00
|
steno |
Jag ser att steno blivit kapad. Det innebär att jag i fortsättningen måste logga in för att fortsätta skriva på Sourze. Jag beklagar Jan Olsso
|
|