Danskdjävlar!

Inlägg #1: Postat: 2001-11-21 18:31:00
Marcus P
Försöker du vara ironisk? Det lyckas måttligt bra. I så fall, var i artikeln påstår jag något sådant? Får inte jag tycka vad jag vill om utgången av det danska valet?
Inlägg #2: Postat: 2001-11-21 18:42:00
Flemens
Var nånstans sa jag att du inte får tycka vad du vill?
Får inte jag tycka vad jag vill om ditt tyckande? "Ironin" var menad att öppna ögonen över hyckleriet som kallas demokrati, som jag antar att du bekänner dig till.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-21 21:44:00
Marcus P
Jag är naturligtvis demokrat och även "yttrandefrihetsfundamentalist" till en viss del. Naturligtvis accepterar jag valets utgång. Men jag tycker att det är fördjävligt. Dagens demokrati är bristfällig på flera sätt, det medger jag. Och visst finns det ingredienser av hyckleri. Men vad anser du är alternativet?
Inlägg #4: Postat: 2001-11-22 02:23:00
Flemens
Marcus P: Alternativet vore "verklig" demokrati. Danska folket verkar ju nu, enligt media iaf, ha sagt vad dom tycker om invandringen, då är det för oss eller EU att acceptera det se Österrike som exempel då det inte respekterades forts.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-22 02:27:00
forts. Flemens
Med acceptera menar jag att kanske finns det anledningar till att en majoritet av befolkningen tycker som dom gör. Man kan tiga ihjäl dom eller lyssna på vad folket tycker, även om det inte alltid är så vackert, tills det liknar det mera diktatEUr än demokrati.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-24 16:01:00
Juanita
Går det att acceptera ideologier som utnyttjar demokratin för att avskaffa den?
Laddar...