Inlägg #1: Postat: 2001-11-21 17:32:00
|
Calle |
varfor blanda in jesus i det har, han var val inte homofob?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-21 18:32:00
|
Lola |
Varför nu inte läsa något själv. Hur kan du svälja allt detta, bara för att en "journalist" har skrivit det. Tror du att det skrået, han någon slags monopol på "sanning"????? Hur lättlurad är du egentligen? Men man bör nog ha viss kunskap i "religionsterminologi" för att förstå budskapet. Det verkar författaren sakna totalt. Jag undrar hur det skulle se ut om han "recenserat" Bibeln t ex.?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-21 21:22:00
|
Aksel Willgert |
Vi ateister gör liten skillnad på kristna eller andra sekter.
Bibelns innehåll har recenserats ett otal gånger. Stor del av svenska folket har förstått innebörden, varav landet sekulariserats.
Genom information och kunskap till falun gong medlemmarna bör denna rörelses spridning kunna bromsas.
Jag ser hellre att en kärnvapenmakt leds av en diktatur regim, än en andlig ledare.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-24 19:34:00
|
Lola |
Ja, det gör tydligen författaren också!
Det är just det som gör mig betänksam!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-25 09:27:00
|
Flemens |
Lola: Jag är inte lättlurad, jag har läst massor av böcker om olika sekter och olika sekters böcker, just FG har jag inte haft tid och ork att sätta mig in i. Men så länge människor står som tolkare av religoner så är det bluff, det behöver man inte vara journalist för att förstå.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-25 09:30:00
|
Flemens |
Såna hära andliga själsförbättringstekniker går det tretton på dussinet av, det är inget mystiskt med det - det är ordinär psykologi det handlar om. Och eftersom FG bygger på deras meditationsteknik så blir den inte mycket bättre än Hare krishna eller baghwan-rörelsen.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-25 09:33:00
|
Flemens |
Kalle: Förklaring: Vem skulle tro på Jesus om han existerat och kom tillbaka idag. Hur du fick det till att jag kallade honom homofob, vet du nog inte själv ens.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-25 09:38:00
|
Flemens |
För tydlighetens skull så vill jag poängtera att den kinesiska förföljelsen av FG följer den mall som människor som vet att deras sätt att se på tillvaron inte är den rätta agerar. När kina faller kommer man att upptäcka att det inte var nån större skillnad på makteliten där som i rumänien under Caucesko eller hur det stavas
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-04 10:28:00
|
Lola |
Flemens, hej igen, klipp ur dina svar: "andliga själsförbättringstekniker går det tretton på dussinet av, det är inget mystiskt med det - det är ordinär psykologi det handlar om."- "Men så länge människor står som tolkare av religoner så är det bluff, det behöver man inte vara journalist för att förstå." Svar 8! forts...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2001-12-04 10:28:00
|
Lola |
Flemens, hej igen, klipp ur dina svar: "andliga själsförbättringstekniker går det tretton på dussinet av, det är inget mystiskt med det - det är ordinär psykologi det handlar om."- "Men så länge människor står som tolkare av religoner så är det bluff, det behöver man inte vara journalist för att förstå." Svar 8! forts...
|
|
Inlägg #11: Postat: 2001-12-04 10:29:00
|
Lola |
forts f 10...Håller med dig här, i stora drag! ..men "vad/vem" skall en religion vara till för, om inte människor? Vad jag förstått från de bitar jag läst är inte FG en religion, utan en "överlevnadsteknik" och vilka kan behöva dem bättre än...? så varför strö salt i sår, som f. hjälper till att göra med art.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2001-12-05 03:14:00
|
heh |
Lola du är med i FG eller hur?
|
|