Vädra ut i tabufrågorna – trotsa SKMA:s munkavlehot!

Den här tråden diskuterar artikeln Vädra ut i tabufrågorna – trotsa SKMA:s munkavlehot!.
Inlägg #1: Postat: 2011-10-18 14:41:00
Thomas L. Aabo
Jag har varit sex månader på Kibbutz i Israel. Kommer jag att bli skjuten nu?

Thomas
Inlägg #2: Postat: 2011-10-18 15:10:00
Lennart Lundwall
Man ska vara skendemokratiskt positiv och humma med i kraven på en palestinsk stat och hylla "Ship to Gaza". Men man ska inte protestera mot Israelisk annektering för att bygga och bo på ockuperad palestinsk mark. Man blir lite kluven, att sitta på två stolar leder till att arslet spricker från kant till kant.
Inlägg #3: Postat: 2011-10-18 15:51:00
CMO
Utmärkt att SKMA belyser att Sourze blivit ett antisemitnäste.

Tragiskt att red. inte begriper hur Sourze därmed gör sig omöjligt bland anständiga skribenter.

Låt Wiberg, Wilhelmson, Erlingsson med flera utnyttja sin yttrandefrihet i sina bloggar och i extremhögerns organ, där de hör hemma.
Inlägg #4: Postat: 2011-10-18 16:32:00
Leif-Arne Undvall
"Ämnena är förvisso tabubelagda. Ändå grubblar vi lite till mans i hemlighet på dem" ...Nej, därför att jag har inget behov av att grotta ner mig i obskyra konspirationsteorier eller att bejaka en dikotomisk världsbild. Konflikten i mellanöstern rymmer historisk fler bottnar än någon egentligen kan överblicka, paradoxen är att detta egentligen inte spelar någon roll för dagens konflikt.

Det som spelar roll är faktiska förhållanden i nuläget, staten Israel är en realitet, vad än någon må hävda är legitimt eller inte, de människor som lever på Vb och i Gaza och som kallar sig palestinier är även de en realitet. Ingen lösning på konflikten är överhuvudtaget möjlig som bygger på att parterna utgår från faktiska förhållanden. De enda som kan göra detta är parterna själva. Inga andra.

Förmenta "sanningsägare" som sprider sina hatbudskap och fördomar, är bara patetiska individer.
Inlägg #5: Postat: 2011-10-18 16:50:00
Leif-Arne Undvall
#5 Se där, en riktigt välskriven och nyanserad test för att komma från det hållet. Dessutom så friskt engagerad så att vederbörande kostar på sig att skriva med versaler, bara en sådan sak...
Inlägg #6: Postat: 2011-10-18 16:52:00
monk
Alla dessa kriminella kommer sona sina brott förr eller senare.
Inlägg #7: Postat: 2011-10-18 17:01:00
CMO
#5 & 7 How "open minded" of you....
Inlägg #8: Postat: 2011-10-18 17:07:00
monk
CMO ni står ensamma snart.
Inlägg #9: Postat: 2011-10-18 17:08:00
monk
SEN DÅ?
Laddar...