Kan man påverka genom riksdagsmotioner?

Inlägg #1: Postat: 2011-10-11 11:51:00
Leif Erlingsson
Man kan "påverka däckstolsplaceringen på Titanic" genom riksdagsmotioner.
Inlägg #2: Postat: 2011-10-11 16:03:00
Jan Olsson
I sann Leif Erlingssonanda,vill jag påpeka,att överviktiga Riksdagsmän kan påverka sin vikt genom flitigt motionerande! - Mvh.
Inlägg #3: Postat: 2011-10-11 18:01:00
Ulf Sandmark
Leif och Jan: Tänk på det gamla Norrlandsordspråket!
"Den som spottar på stolen har ingenstans att sitta."
Inlägg #4: Postat: 2011-10-11 19:34:00
Jan Olsson
Ulf Sandmark,är Du samma andas barn?
Inlägg #5: Postat: 2011-10-11 22:12:00
Leif Erlingsson
Forts. på #1:  Om man inte gör det oväntade...  Länk: sourze.se
Inlägg #6: Postat: 2011-10-12 20:56:00
Leif Erlingsson
Tänk, en spridning av demokrati på riktigt, med början i USA.  Det är min vision.  Länk: sourze.se .
Inlägg #7: Postat: 2011-10-13 14:24:00
Thomas L. Aabo
Leif inlägg 6. Och vad är det för fel på USAs demokrati?
Inlägg #8: Postat: 2011-10-13 14:46:00
Leif Erlingsson
Se länken.
Inlägg #9: Postat: 2011-10-14 09:07:00
Leif Erlingsson
David Wilcock om vårt uppvaknande.  En av de största lögnerna, skriver han, är att alla skulle ha varit med på manipulationerna av mänskligheten.  Något vi som försökt förstå vad som pågår ibland har trott.  men det är alltså lögn.  De flesta politiker är livrädda för den dolda makten, skriver han: Länk: divinecosmos.com David Wilcock Thursday, 13 October 2011 01:11:INTERNATIONAL COALITION BRINGING DOWN THE OLD WORLD ORDERI am honored to present you with a true story about the awakening of humanity.  The awakening is happening on a personal level... and on a collective level as well.Collectively, world governments are becoming aware that they have been manipulated and lied to.One of the greatest lies that has been perpetuated by the Powers that Were is that "everybodys in on it" -- all elected governments, leaders, officials, personnel, et cetera.This is simply not true.The real powers that have been running the world would never show their faces in an election.  You will never see anyone above middle-management level in a race for public office.Many, if not most elected officials are terrified of these hidden powers.  They have been vigorously threatened with fates far worse than death -- witnessing the gruesome results firsthand -- if they should ever dare to oppose the Old World Order.Russia, China, Brazil and India bravely led the charge with the BRIC alliance, which became BRICS when South Africa signed on.  From this seed, we now have a massive international coalition involving the leaders of over 80 nations -- and its growing by the day.
Inlägg #10: Postat: 2011-11-08 10:37:00
rolandmollbrandt
Jag är helt med på att våra folkvalda inte är de som styr och kontrollerar våra liv. Likaså är jag helt med på att alla folkvalda, inte nödvändigtvis förstår vad som egentligen pågår, men jag tycker det är lite olyckligt att man pratar om "Old World Order", som om "New World Order" skulle vara något eftersträvansvärt bättre...

"New World Order" är ju det största hotet mot en bättre värld för ALLA, som jag ser det.
Inlägg #11: Postat: 2011-11-08 11:00:00
Leif Erlingsson
Du missförstår David Wilcock.  Det är den före detta nya världsordningen han talar om, de som har förlorat redan, och vars sönderfall vi lever i.
Inlägg #12: Postat: 2011-11-08 16:00:00
rolandmollbrandt
Nejdå, inget missförstånd. Är helt med i sak.

Problemet är som jag ser det, att själva ordvalet "Old World Order" som ju osökt länkar tankarna till "New World Order", som ju inte är ett dugg bättre... ändå riskerar leda till att oinsatta kan förledas tro att det senare begreppet kanske är någonting positivt.
Inlägg #13: Postat: 2011-11-08 16:59:00
Leif Erlingsson
Det är ju en aspekt.  Men du är väl i så fall med på hur David Wilcock inte vill bidra till manifesterandet av denna ordning, vilket han skulle ha gjort om han affirmerade den?  Ingen som läser honom kan tro att han skulle vara positivt inställd till "den nya världsordningen".  Det sagt, så finns ju alltid risken att bli manipulerad "en nivå djupare".  Men någon slags ordning vill vi ju ha, den ska bara vara bra!  Alltså någon ny ordning, men inte den som kallat sig "New World Order".
Laddar...