Steve Jobs har dött - so what?

Den här tråden diskuterar artikeln Steve Jobs har dött - so what?.
Inlägg #1: Postat: 2011-10-06 12:29:00
Per W
Liolin Vernram troll tycker sig nödgad att meddela att han är likgiltig inför Steve Jobs död. Jaha. Varför då?
Inlägg #2: Postat: 2011-10-06 17:59:00
monk
Bra, då kan jag kasta allt som har med iphone o apple att göra.
Inlägg #3: Postat: 2011-10-06 18:12:00
monk
Är det säkert att han dog av cancer?
Inlägg #4: Postat: 2011-10-06 20:39:00
liolinv
Per Wallin, jag vet inte exakt hur just Du definierar "troll" och vem som är i position att bedöma någons "troll-status" men till skillnad från dig så har jag i allafall skrivit ett antal artiklar här.

Utan att själv förstå det, så har du ändå förstått något av min poäng: varför känner sig radio och tv "nödgade" att göra en såpass stor sak av S. J:s död?

Varför jag känner mig "nödgad" att skriva om det beror på att jag ogillar "hyper" och yta. Det är inte vad världen främst behöver, eller är det?
Inlägg #5: Postat: 2011-10-06 20:41:00
liolinv
korrigering/tillägg:
"Utan att själv förstå det, så belyser du med ditt "Jaha. ..." ändå en del av min poäng: varför känner sig radio och tv "nödgade" att göra en såpass stor sak av S. J:s död?"
Inlägg #6: Postat: 2011-10-06 20:53:00
liolinv
monk #2, så du har också tröttnat på yta?
monk #3, intressant fråga, eftersom man/media inte tycks vilja avslöja det. Man sade dock att han sedan en tid har varit sjuk i bukspottkörtelcancer pankreascancer: Länk: sv.wikipedia.org
OBS! Jag ogillar skarpt cancer, inte minst sedan en nära släkting gick bort i det.
OBS 1! Jag föraktar inte heller personer, som lider av sjukdomar eller vill vanära de döda, om nu Per W. har fått för sig det bara en känsla....
Inlägg #7: Postat: 2011-10-06 21:39:00
monk
liolinv #6 Den är hemsk. Alla försöker vara värst men är bara samma lilla yta. Enligt han själv så var den botad men den kan ju ha kommit tillbaka. Länk: youtube.com
Inlägg #8: Postat: 2011-10-07 06:12:00
liolinv
monk #7, intressant länk och tre spännande historier. Tyvärr skrevs inget om var och när klippet var ifrån. Hur kommer det sig att du skickade den länken? Jag kommer att tänka på Mahatma Gandhi, t.ex. detta klipp: Länk: youtu.be även om jag tycker att han svamlar och upprepar sig där utan att eg. "komma någonstans".
Laddar...