|
Inlägg #1: Postat: 2011-10-04 12:48:00
|
|
mseder |
Hej Micke
Strålande att du tog upp detta och forskat på det. Det är en kanonhistoria som just speglar en av samhällslögnerna och vad som händer när en sanningssägare tar bladet från mun.
Det här påminner om när SvT mitt under värsta svininfluensa-perioden intervjuade Dr. Tom Jefferson, epidemiolog på det ansedda Cochrane Institute, som sa att han inte längre visste vad en pandemi var och att det räcker med att tvätta händerna för att skydda sig. Nyhetsvärden verkade chockad under resten av programmet.
Truthers vinner i längden
Mats
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2011-10-04 15:43:00
|
|
CMO |
"They approached me," he told The Telegraph. "Im an attention seeker. That is the main reason I speak. That is the reason I agreed to go on the BBC. Trading is a like a hobby. It is not a business. I am a talker. I talk a lot. I love the whole idea of public speaking."
So hes more of a talker than a trader. A man who doesnt own the house he lives in, but can sum up the financial crisis in just three minutes – a knack that escapes many financial commentators.
"I agreed to go on because Im attention seeker," he said on Tuesday. "But I meant every word I said."
Länk: telegraph.co.uk
"Everyone will be famous for 15 minutes."
-Andy Warhol
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2011-10-05 13:54:00
|
|
bohuslanningen |
"We shall overcome" en dag – och det snart! - får jag hoppas. Insikten om hur våra svaga arvodespolitker ser till sina egna vinningar före vad som är bäst för folket borde få dem utbytta vid nästa val. Insikten definierar jag som att förstå att det måste väl finnas någon som vågar stå upp mot Bankstersgänget som idag styr världen. Jag tror att vår finansminister Borg förstått detta och är väldigt frustrerad över att denna tungrodda skuta som Sverige och världen är – vilket kräver nya insiktsfulla politiker som vågar stå emot de piskor och morötter den globala eliten använder idag. Antingen det eller total toppstyrning av desamma genom påhittade dollars som de kan trycka fram hur många som helst i sina datorer. Guld, silver och aktiepriser sätter dom själva genom ett fint arrangerat ”scam” arrangemang.
Michael Delavante - du får högsta betyg från mig - igen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2011-10-08 22:03:00
|
|
Sunny |
Ja den reglen her ej blivit överträdd:vandrar sanningen på jorden vandrar den förklädd.Nja det var egentligen Förklädd Gud men vi ateister kan väl översätta Gud sanning o rättvisa?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2011-10-09 12:42:00
|
|
Annakarin |
Skall sanningen segra? Det sist som där är hoppet, sägs det.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2011-10-09 12:58:00
|
|
Jan Olsson |
Sanningen & Verkligheten vill man veta av!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2011-10-09 13:00:00
|
|
Jan Olsson |
#6 - INTE veta av,skall det vara!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2011-10-09 22:43:00
|
|
Adamo |
Varför ska staten styra ekonomin?
Jo, därför att då blir det planekonomi som i det kommunistiska samhälle.
Staten är inte lösningen utan det är ju staten som är problemet, påstådd den gamle Ronald Reagan.
I dont believe in a government that protects us from ourselves.
The governments view of the economy could be summed up in a few short phrases:
If it moves, tax it.
If it keeps moving, regulate it.
And if it stops moving, subsidize it.
The best minds are not in government. If any were, business would hire them away.
Freedom is never more than one generation away from extinction.
We didnt pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same, or one day we will spend our sunset years telling our children and our childrens children what it was once like in the United States where men were free.
The word politics is derived from the word poly, meaning many, and the word ticks, meaning blood sucking parasites.
- Larry Hardima
|
| |