Julian Assange - en bitter och skadad konspirationist?

Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #81: Postat: 2011-10-04 22:05:00
Leif Erlingsson
Open 2011-10-04 21:48 Länk: sourze.se ,  - Ja, att bankirerna betalar polisen för att arrestera människor som protesterar mot att bankerna förstör USA är väl ännu en sak Sourze-sabotörerna helst inte vill att vi ska tänka på.  Se även min 2011-10-04 21:55 i Länk: sourze.se .
Inlägg #82: Postat: 2011-10-04 22:32:00
open minded
Det är rätt mycket sabotörerna försöker tysta men låt dem om det ger dem en lugnare sömn. Numera sover jag som ett litet barn jag är medveten behöver inte grubbla längre om nätterna Protesterna växer lavinartat i amerika och det är inget sachs och de andra kan göra åt saken. 350 miljoner människor är svårt att tysta och många av dessa är medvetna om vad som ligger i grunden till krisen mm. Länk: youtube.com
Inlägg #83: Postat: 2011-10-04 22:54:00
open minded
Det är tvivelsutan det judiska bankväsendet som ligger bakom sabotageverksamheten på Sourze!
Inlägg #84: Postat: 2011-10-05 01:25:00
Sunny
Inlägg 79 kanske Gunnar LJag tycker att detta är helt meningslöst.Vi spelar bara någon sjuk dåre i händerna som hans speciella underhållning.Låt oss stoppa skrivandet tills forumet fungerar OK igen vänner!
Inlägg #85: Postat: 2011-10-05 02:16:00
Lennart Asp
Sunny och GunnarL: Jag förstår att ni är mycket upprörda efter att bland annat era namn har missbrukats av någon okänd sabotör. Plus att Du Sunny har blivit fysiskt misshandlad. Vilket jag verkligen beklagar. Hoppas att du reder upp situationen och kryar på dig Sunny!
MEN jag tror att det var fel av er att peka finger mot en namngiven person som ni misstänkte, vilket Sourze sedan med rätta tog bort. Även om 99,99 skulle kunna peka mot någon person, har jag lärt mig som f.d. nämndeman att det krävs 100 bevis för att fälla någon för ett brott ...
Inlägg #86: Postat: 2011-10-05 02:25:00
Lennart Asp
Jan O och Sunny. Intressant att ni båda bara finner "Dödens Trädgård" "otäck" och "skrämmande". Smaken är ju olika, men är inte ena sidan av verkligheten/människan otäck och skrämmande? Ska vi blunda för det? Det visar ju inte minst den här debatten med en än så länge okänd sabotör att det inte går att undvika hatfulla människor. Jag är inne på Dag Nilssons linje att vi måste försöka förstå ondskan, se "medmänniskan även i ovännen och förföljaren". "Vad är det som driver denna människa att göra som han/hon gör?" Varför vattnar han/hon de döda blommorna i Dödens Trädgård? I stället för att vattna de levande blommorna i Livets Trädgård med "kärlek, humor, vetgirighet, nyfikenhet och provokationer med respekt för varandras olika åsikter ... här på Sourze" ...
Inlägg #87: Postat: 2011-10-05 08:05:00
Dag Nilsson
#86 Lennart, det är inte lätt att veta vad som är rätt hållning till mänskliga fenomen. Istället för att skrämma barnen för de fula gubbarna kan det var mer rätt att visa på dem, i en takt som stämmer med barnens mognadsprocess.

Idag sitter de allra fulaste gubbarna och gummorna i diverse regeringar och/eller styr de största bankkomplexen. Men eftersom barnen skulle skyddas mot det onda, genom att inte behöva konfronteras med det tillsammans med mogna vuxna, som kunde lära dem hur ondskan bör hanteras, så vet många vuxna inte hur de skall hantera den verkligt massiva ondskan, som faktiskt regerar, med ett groteskt stort inflytande på våra liv, utan att man inser hur det är fatt.

Det enda sätt jag vet om att som vuxen lära sig hantera ondska är att lära känna den inom sig själv. Känna den, ta den till sig, lära sig älska den och befria den från skam.

Ingen ondska kommer till utan brist på kärlek. Ingen ondska vänds till sin gyllene motsats utan att först få vara i den kärlek, som den aldrig fick som barn. Så enkelt och så svårt har livet övertygat mig om att det ligger till.
Inlägg #88: Postat: 2011-10-05 08:28:00
GunnarL
84/ Sunny, det var inte jag som skrev nr 79.
Inlägg #89: Postat: 2011-10-05 08:29:00
GunnarL
85/ Lennart, Jag har inte namngivit någon som skyldig till de här dumheterna.
Inlägg #90: Postat: 2011-10-05 10:34:00
open minded
#83 sachs kan mycket väl ha ett finger med i spelet, vem vet? Som exempel så äger Sachs största delen av aktierna i fakebook så de kan mycket väl äga en liten mediasida som source. Förhoppningsvis så är det inte så.
Inlägg #91: Postat: 2011-10-05 12:47:00
Alf Verner
Det ligger mycket i det open minded skriver. Det skulle inte förvåna mig om Carl Olof Schlyter är köpt av den judiska banken i ett försök att tysta den judeförföljelse som bedrivs på Sourze av herrar open minded, Leif Erlingsson och Dag Nilsson.
Inlägg #92: Postat: 2011-10-05 13:42:00
Jan Olsson
Den där Verner,han kan räkna ut det,han! - Tänka sig!
Inlägg #93: Postat: 2011-10-05 13:44:00
Dag Nilsson
Skulle man kunna tänka sig ett system där det går att skriva under en av redaktionen godkänd och registrerad pseudonym, som då fick samma status som ett öppet redovisat namn?

Det kan finnas goda skäl för en person att skriva under pseudonym. Det kan vara av värde för demokratin att denna person kan delta under fingerat namn.

Om det blir uppenbart att registrerad pseudonym är sökt för att kunna i skydd an den misskreditera människor, då kan man tänka sig att skyddet för pseudonymen faller.

Själv har jag blivit så hårt åtgången av de vanliga anonymerna att jag inte kan annat än att dra på smilbanden åt den eller de som härjar som bäst här nu. Men jag märker att många blir illa berörda. Jag tycker dock att vi i första hand skall lära oss att leva med dessa uttryck för frustration och i det längsta undvika att utestänga.
Inlägg #94: Postat: 2011-10-05 13:56:00
Andreas
Är dag nilson en ökänd antisemit? det har jag inte hört förut. Berätta mera, så är du snäll.
Inlägg #95: Postat: 2011-10-05 14:22:00
under the floorboards
Andreas #94 cmo verkar hävda det. Jag vet dock inte vad han har för belägg för detta. Han får gärna redovisa det. Själv har jag inte sett något som tyder på att Dag skulle vara antisemit. Men jag har inte läst allt han har skrivit heller. cmo kan väl länka till detta som Dag ska ha skrivit som ska visa på hans antisemitism så att det går att bedöma? Annars är det bara ett osakligt och osmakligt påhopp.
Inlägg #96: Postat: 2011-10-05 14:36:00
Andreas
okej, jag bara undrade.
Inlägg #97: Postat: 2011-10-05 15:10:00
under the floorboards
cmo #97 Kan du peka på var Dag har gjort det? Jag har nämligen missat det.
Inlägg #98: Postat: 2011-10-05 15:16:00
under the floorboards
cmo Det har jag varken tid eller lust med. Jag förstår om du inte har koll exakt på var han skrivit vad men du kanske kan beskriva ungefär vad han har skrivit?
Inlägg #99: Postat: 2011-10-05 15:30:00
CMO
#100 "UtF", Lita inte på icke-inlogagde signaturer.

Dag Nilsson anser nog inte att hans liv är misslyckat, han är ju universalgeni.
Inlägg #100: Postat: 2011-10-05 15:40:00
under the floorboards
CMO #101 Aha, OK.
Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...