Sjukjournal 390315 - min subjektiva upplevelse av en sjukhusvistelse

Inlägg #1: Postat: 2011-09-27 08:26:00
Leif-Arne Undvall
En mycket levande och bra beskrivning av svensk sjukvård. Själv hämtade jag en nära anhörig på KS efter en akut operation förra veckan och av det jag såg så är faktiskt svensk sjukvård bättre än vad många hävdar. Åtminstonde i de flesta fall.
Inlägg #2: Postat: 2011-09-27 09:15:00
steno
Tack för din positiva beskrivning. Jag har också bara goda erfarenheter från vistelsen för 5 år sedan då tarmcancedrn opererades bort. Man tänker på hur de har det ute i världen om de överhuvudtaget får tillgång till läkarvård. Sjukvården och förskolorna är väl de "varumärken" som är mest populära i Sverige. Här är landt starkt!
Sedan var det trots allt kul att höra från dig.Jag skriver fortfarande flitigt. Idag har jag en artikel på Newsmill. Ingenting ör Sourze som mest sysslar med annat. Sanningskommissionedr och sådant
Hälsningar Ste
Inlägg #3: Postat: 2011-09-27 10:27:00
Janne B
Tack för goda ord Leif-Arne. Även jag tror att svensk sjukvård fungerar utmärkt på de flesta håll i landet. Jag har negativa erfarenheter av ett sjukhus av fyra som jag besökt senaste året.Det handlar om helt felaktiga attityder till patientyerna.Myndighetssjukhus så att säga.
Inlägg #4: Postat: 2011-09-27 10:30:00
Janne B
Steno. Då Newsmill var ny, skrev jag ca fem artiklar där men det
var liksom fel "format" för mig. Sourze passar mig så mkt bättre. Alltid roligt att höra av dig och förstå att du är bra på gång.
Inlägg #5: Postat: 2011-09-29 09:32:00
jan brunnegård
Verkligen roligt att ha fått 228 läsare på några dygn samt bra betyg.....
Inlägg #6: Postat: 2011-09-29 12:51:00
Per W
Trevligt med en balanserad och positiv beskrivning av svensk välfärd. Allt är tydligen inte bara sk-t med den, vilket man kan tro från alla alarmbeskrivningar. Betyget borde vara högre och du fick det av mig.
Inlägg #7: Postat: 2011-09-29 13:33:00
Jan Olsson
Jag skulle kunna tänka mig att i Jans fall det förhåller sig som så,med den sociala kompetens Jan förmodligen besitter,så får han det bemötande han själv ger personalen,trots att han inte mår särskilt bra! - Det uppskattas säkert ömsesidigt!
Inlägg #8: Postat: 2011-09-29 13:56:00
Jan brunnegård
Tack Per o Jan för era positiva kommentarer, som jag nog behövde. Nu ska jag ut i Solen en stund.
Inlägg #9: Postat: 2011-09-30 01:35:00
Lennart Asp
Må hälsan stå dig bi i framtiden, Jan!
Inlägg #10: Postat: 2011-09-30 09:21:00
jan brunnegård
Tack Lennart. Jag väntar på kallelse från vården till en liten operation ev följd av en större.Svåra beslut väntar.
Inlägg #11: Postat: 2011-09-30 22:25:00
GunnarL
Bra artikel Janne B! Det är väl så här svensk sjukvård fungerar i allmänhet. Jag har lyckligtvis bara tvingats görs små temporära inhopp men har faktiskt alltid kommit ut frisk och kry och alltid med positiva erfarenheter av personalen. Detta trots att sjukvården styrs av illasinnade offentliga myndigheter, vars egentliga uppgift är att ta livet av oss allihop. Men lycka till med Din hälsa Janne B! Och lycka till med livet i övrigt också.
Inlägg #12: Postat: 2011-09-30 23:31:00
Sunny blåslagen
Hejja Janne! Jag har själv gjort den där tjocktarmsundersökningen för en del år sedan fast utan bedövning:det går framåt o man kan se det mesta där o missar sällan någoting allvarligt!Jag hoppas innerligt att du får klara o positiva besked om resten oxå.
Nu har du gjort mycket av din del i deta.Grattis o kram!
Inlägg #13: Postat: 2011-10-01 00:09:00
GunnarL
12/ Jag måste ha missat något. Varför är du blåslagen Sunny? Har du ramlat eller har du - Gud förbjude - fått stryk?
Inlägg #14: Postat: 2011-10-01 00:34:00
GunnarL
Ja, ja, nu säger jag God natt till de eventuella läsare som finns kvar på Sourze - numera inte så många, tyvärr.
Inlägg #15: Postat: 2011-10-01 09:51:00
Janne B
GUNNAR o SUNNY tackas för sina hälsningar.Sunny såg en dag ett gäbng pokiser och läkare utanför huset. Sedan hände en rad svåra och tråkiga saker. Dottern fick avbryta sin semester och komma hem och rädda Sunny ur en obegriplig situation.Jag anar att Sunny nu samlar krafter för att skriva ihop en mer utförlig berättelse.GUD VARE MED DIG SUNNY, ja du vet att det är så jag brukar uttrycka mig.
Inlägg #16: Postat: 2011-10-02 09:39:00
Sunny blåslagen
Gunnar:titta under artikel Abu Graib:har helt kort försökt beskriva.Njurarna o ledinflammationen är värst just nu:Febern håller mig i sängen.Sover inte hemma men ganska nära för Rolfs skull Måste efter ett tag söka läkare för de permanenta skadorna som spark i opererad ögonlins.Hur jag nu ska våga? Kram S
Inlägg #17: Postat: 2011-10-02 09:44:00
Sunny blåslagen
Janne: Vet du inte att Gud hjälper den som hjälper sig själv????
Men din omtanke känns varm o äkta o det är det som räknas.Om jag hade en Gud att be till skulle jag absolut be för dig nu i din sjukdoms tider!!!Kramar din Sunny
Inlägg #18: Postat: 2011-10-02 09:46:00
Sunny blåslagen
Gunnar:som du förstår har jag fått rejält med stryk.Men det fick jag som barn oxå.Kram S
Laddar...