|
Inlägg #1: Postat: 2011-09-07 10:00:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
Nina H är en spännande dam, minst sagt. Tack för tipset, boken är uppförd på läslistan.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2011-09-07 11:42:00
|
|
Stefan Whilde |
Trevligt, Leif-Arne! Bekännelser är en läsupplevelse.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2011-09-07 19:23:00
|
|
Besökare |
Jag kommer ihåg Nina Hagen från östtysk tv DDR som en levnadsglad skådespelerska och schlagersångerska, populär var hon också. En scen kommer jag väldigt bra ihåg när hon låg naken i ett badkar och sjöng en humoristisk sång. Obs! Det var i Östtyskland. Om Hamburgfödde Wolf Biermann var det ingen som visste innan han hindrades att komma tillbaka till Östtyskland. Nuvarande rikskansler Angela Merkel är också född i Hamburg och växte upp i nordöstra DDR, som var landets glesbyggd. Nina Hagen slog helt om när hon fick flytta till Västtyskland. Från ugn söt tjej till vulgär, starkt bemålad ”djävul”. Jag hade den uppfattningen, eftersom hon var skådespelerska, att hon hela tiden spelade teater annars hade hon ju ingen chans att slå igenom i Västtyskland. Hon lyckades. Grattis!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2011-09-08 21:02:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
Nin Hgen, Prince, Freddie Wdling och möjligen någr till är de end riktigt orginell och genuin rtister som finns, resten är mer eller mindre kopior. Mdonn Ldy Gg m.fl. hr inte bråkdelen v Nin Hs kretivitet.
Länk: youtube.com Nin är förutom Pippi L. strkt inspirerd v en nnn svensk, uppenbrt vem om mn tr del v denn länk.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2011-09-09 09:27:00
|
|
Leif Erlingsson |
Gör du likadant i ditt eget vardagsrum?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2011-09-09 09:31:00
|
|
Leif Erlingsson |
""För övrigt har varenda barn ett uppdrag, och för varenda människa har Gud en fullkomlig plan." Så ser hennes tro, hennes motto ut." - Instämmer. Tack, Stefan Whilde, för att du presenterar en spännande medmänniska.
|
| |