Pseudovetenskap & Den Gyllene Nya Tidsåldern

Inlägg #1: Postat: 2011-09-03 12:46:00
Leif Erlingsson
Pseudovetenskap kan ge oss Den Gyllene Nya TidsåldernPseudovetenskap kallas vetenskap som ej fått brett stöd från det vetenskapliga etablissemanget.  Dit räknas vetenskap som är så omstörtande att den kastar omkull det mesta av existerande vetenskap.  Om någon verkligen producerar en sådan upptäckt, då är detta pseudovetenskap.  För den kommer inte att få stöd.Flera sådana omstörtande upptäckter, liksom många accepterade men mindre kända d:o, sätts i David Wilcooks "The Source Field Investigations" verkligen i ett begripligt sammanhang.  Vi har här, om vi vill ta emot den, Den Gyllene Nya Tidsåldern.Inget blir oss längre omöjligt.
Inlägg #2: Postat: 2011-09-03 14:54:00
Jocke S-43
1 Än värre blir det när det som INTE är vetenskap, kallas för vetenskap, av politiska skäl, och utifrån politiska åsikter. Och skadan kanske redan har hunnit ske. Som med s.k. "genusvetenskap", politiskt vinklad.
Länk: genusnytt.wordpress.com
Inlägg #3: Postat: 2011-09-03 15:55:00
Leif Erlingsson
Nånting måste de väl kalla vetenskap, efter att de hemligstämplat den verkliga...Men det jag försöker förmedla är att vanligt folk inte har skrivit på några säkerhetsavtal, och därför är fria att själva lägga ihop pusslet.
Inlägg #4: Postat: 2011-09-03 16:33:00
Leif Erlingsson
Jag har själv varit detta på spåren sedan c:a 2007 genom att jag själv redan varit inne på de flesta av ledtrådarna förut, men det sammanfattades bra av David Wilcook i hans "The Source Field Investigations" varför jag själv förmår summera ännu mer kortfattat:Tid är energi.  För att rum-tiden ska kunna "existera", så måste tid-rymden "existera".  Fnuttar, för båda är e.g. "Maya", illusion.  Men våra medvetanden upplever dessa verkligheter, och vi kommer normalt bara ihåg den ena i den ena, och den andra i den andra.  Materia kan övergå, för längre eller kortare tid, huvudsakligen till tid-rymden eller till rum-tiden, då den balanserar mellan dessa.  S.k. torsionsfältsfysik Torsion Field Physics tidsvågefysik Time Wave Physics gravitationsvågefysik Gravity Wave Physics enhetsfältsfysik Source Field Physics förklarar detta liksom hur all materia i universum är skapad och kontinuerligt kan "existera" såsom projektion ur enhetsfältet.  I slutänden visar det sig att allt handlar om medvetande...
Laddar...