Bostadsbrist för studenter - i år igen

Inlägg #1: Postat: 2011-08-13 08:52:00
Jan Olsson
Håller med Sten O Andersson fullkomligt! - Ett annat tips är campingplatser och husvagnar till uthyrning! - Varför har man slutat bygga s.k. Studentbostäder? - Tydligen någon som vill ha det så här,av någon outgrundlig orsak? - Skärpning!
Inlägg #2: Postat: 2011-08-13 10:23:00
steno
Fördelen med den här typen av bostäder att det också garanterar ändamålsenlig omsättning. Studenterna sparkar ut sig själva när de hittar något bättre. Jag har en känsla att studenterna i studentlägenheterna aldrig flyttar ut. De är eviga studenter liksom medlemmarna i SSU, och andra "ungdomsförbund", evig ungdom.
Inlägg #3: Postat: 2011-08-13 10:52:00
Aguirre
Ahh...Vi tänker som Voltaire när han yttrade att friheten i Frankrike för de fattiga var frihet att sova under broarna...skall vi inte ge våra studenter frihet att äta gammalt bröd och dricka vatten också...jag menar frihet kan de väl inte få för mycket av ?
Inlägg #4: Postat: 2011-08-13 11:04:00
steno
Jag trivdes bra i gruppboende. Ett allrum med kök för gemenskap när man inte satt och pluggade. Så såg också det "riktiga" studentboendet ut när jag fick det i Umeå. Det hade blivit kallt att bo uder Tegsbro
Inlägg #5: Postat: 2011-08-13 11:09:00
Jan Olsson
Guds Vrede,Frihet,är det bästa ting,som sökas kan,all världen kring!
Inlägg #6: Postat: 2011-08-13 14:26:00
Dippen
Varför skall flertalet av ungdomarna ur arbetar -och lägremedelklass skaffa sig eftergymnasial utbildning?
Vi behöver en stor tjänstehjonklass som kan serva medelklassen och uppåt till lägsta möjliga kostnad.
Inlägg #7: Postat: 2011-08-13 14:34:00
steno
Inom medelklass och högre finns sedan många år ingen begåvningsreserv kvar. De skulle behöva göra en klassresa nedåt. För andra som lärt sig arbeta bör man riva hindren och sluta sätta krokben för
Inlägg #8: Postat: 2011-08-13 15:40:00
Dippen
#7 Nonsens.
Inlägg #9: Postat: 2011-08-14 13:49:00
Leif-Arne Undvall
En mig närstående person fick för några vecor sedan besked att hon kommit in på förstavalet i Lund. So far so good. Lycka till med att ordna bostad tänkte jag, efter 3 dagar hade hon ett kontrakt, så det är ändå inte helt hopplöst.
Inlägg #10: Postat: 2011-08-14 14:18:00
steno
Döda inte en bra story genom att berätta sanningen, lär någon amerikanske tidningsmagnat sagt Hearst?Verkligen är inte alltid som man befarar.Studentbostadsbristen är kanske en av de artiklar som journalistvikarier får skriva på sommaren tillsammans med "yngsta ministern styr den här veckan" eller "Vi får inte åka på swemester". Det borde normalt vara stor omsättning på studentbostäder. Lika många färdigstuderade borde flytta som de nya som startar studierna.
Laddar...