Måtte USA göra det rätta!

Den här tråden diskuterar artikeln Måtte USA göra det rätta!.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2011-08-14 23:50:00
Aguirre
Jag länkar den här oxå...det har hänt saker på 70 år...nu är vissa av den judiska minoriten som är sionister med i andra föreningar Länk: thecomments.wordpress.com jag antar att svenska judar i allmänhet inte är SD:are...utan bara den sionistiska minoriteten ..eller CMO ?
Inlägg #22: Postat: 2011-08-15 08:02:00
Dag Nilsson
#21 Citat från länken - "Ett av regeringspartierna i Israel heter Likud, som grundades av Menachem Begin, som var en ledare i den sionistiska terroristgruppen Irgun som bl.a låg bakom bombningen av King David Hotel som dödade 91 människor och sårade ytterligare 46 människor. År 2006 firade man i Israel 60-årsminnet av denna terroristattack. Israels nuvarande premiärminister Benjamin Netanyahu och ledare av Likud deltog i firandet, vilket inte sågs med blida ögon i Storbritannien."

Israel firade 60-årsdagen. Norge fick uppleva 65-årsdagen. Vilka mer än Breivik låg bakom det firandet?
Inlägg #23: Postat: 2011-08-15 08:09:00
Dag Nilsson
#18 - Jocke, om vi alla lever som du lär ut - utan Mustang V8 och med hänsyn till naturen så får vi ledigt plats för 10 miljarder människor på Jorden. Planeten är så stor och människor så små att alla kan få ståplats på Gotland. Kolla på en jordglob hur litet Gotland är i förhållande till hela Jorden.

Vi kan inte ha det så att vissa av oss tär på ändliga resurser 50 gånger om det som andra gör. Med sådan girighet räcker till sist inte Världen till för en enda människa.
Inlägg #24: Postat: 2011-08-15 09:58:00
Jocke S-43
23 Du inser möjligen själv att det inte kommer att bli så. Det finns ingen väg tillbaka. Få vill och ingen kan. Bara att ta reda på allt som vi byggt upp kräver energi, planering och organisation. Allt kärnavfall t.ex.
Ju fler vi blir, desto större blir problemen, och även du inser nog blotta RISKEN för att allt fler blir drabbade. Med dominoeffekter.
Inlägg #25: Postat: 2011-08-15 10:56:00
Leif Erlingsson
2008-02-24 förutspådde jag att sionisterna skulle ha utsetts till maktelitens målvakter/offerlamm Länk: leiferlingssonsartiklar.lege.net .  Som jag 2011-07-23 kommenterade det, synd att de inte kan se att vi inte anser dem onda, endast lurade.  Att de lurar sig själva.  Och att vi ständigt inbjudit dem att ansluta sig till mänskligheten istället för till den maktelit som nu föraktfullt offrar dem.  För övrigt har jag skapat en sida med egna Sourze kommentarer sedan efter Oslo 2011-07-22 på Länk: freedom.lege.net där mina ståndpunkter enkelt kan återfinnas.  Jag återfann själv det nyss citerade genom den sidan.  Även en sida som försöker selektera på sionistisk extremism Länk: freedom.lege.net kan vara användbar...
Inlägg #26: Postat: 2011-08-15 11:10:00
Leif Erlingsson
Notera att CMO snabbt försökte skapa en "False Flag" i efterskott av det norska sionistinspirerade terrordådet genom att ganska direkt fråga sig här på Sourze om det var sionister som terroristen menade höll på att ta över samhället, samtidigt som CMO poängterade något han och andra här annars brukar säga om mig och Dag inte minst, att terroristen hade höga tankar om sig själv, o.s.v..  Länk: sourze.se CMO 2011-07-25.
Inlägg #27: Postat: 2011-08-15 11:22:00
Leif Erlingsson
USA:s göranden...  USA laddar upp retoriskt o.s.v. för krig med Kina.  Det blir nog väldigt tydligt senast 2012.  En överdimensionerad produktionsapparat brukar historiskt "lösas" med krig.  Alla som tycker vi är för många människor på jorden blir nog också väldigt nöjda.
Inlägg #28: Postat: 2011-08-15 15:29:00
CMO
#26 Pajas...
Inlägg #29: Postat: 2011-08-15 15:34:00
Leif Erlingsson
... i den gudomliga komedin.
Inlägg #30: Postat: 2011-08-15 23:03:00
CMO
#14 Repris, eftersom Dag ”missat” frågorna:

Citat "De flesta sionister är inte judar. Det flesta judar är inte sionister."

Vad baserar du det på?

Hur stor del av sionistena är judar, 1 ? eller 49?

Hur stor del av judarna är sionister, 1 eller 49?

Var finns listan över "sionisterna" så vi kan kolla om det stämmer?

Vad är din definition av "sionist"?

De flesta judar anser med stor säkerhet att det nuvarande Israel har rätt att existera och försvara sig militärt mot angrepp, i mångas ögon gör det dem till sionister...

Hur kommer det sig att din "spekulativa kritik" av dvs påhittade anklagelser mot "sionisterna" är i det närmaste identisk med nazisternas och övriga antisemiters "spekulativa kritik" av judar?
Inlägg #31: Postat: 2011-08-16 14:24:00
Thomas L. Aabo
Dag inlägg 8. Fniss! Vart riktar du egentligen dina ögon?! "rakt framför ögonen på dem"
Bara så jag vet vart jag i n t e ska titta.
Inlägg #32: Postat: 2011-08-16 14:57:00
Dag Nilsson
#31 Det är förunderligt att du Thomas, som kan se vettar och alfer med flera naturväsen, inte kan se det mest uppenbara.

Världens aspiranter på makt är inte lite lagom onda. De håller inte på med lite mys pys bedrägerier så där lite som folk mest. Det är lirare fullt jämförbara med kejsaren Chi-huang Ti, inkvisitionens Loyola, diktatorerna Hitler, Stalin och Pol Pot för att nämna några. Vad är det som fått dig Thomas, att tro att den genuina av maktbegär besatta ondskan inte längre finns bland människor?

Jag kan inte finna minsta bevis på att maktmänniskor blivit godare och mer humana under det senaste århundradet. Vad får dig att tro att ingen längre har planer på världsherravälde? Sådana planer har det funnits hos människor genom hela den kända historien. Varför skulle ingen ha dem nu? Ditt klargörande svar intresserar mig mycket.
Inlägg #33: Postat: 2011-08-16 15:09:00
Leif Erlingsson
Som jag skrev Länk: sourze.se i går,USA laddar upp retoriskt o.s.v. för krig med Kina.  Det blir nog väldigt tydligt senast 2012.  En överdimensionerad produktionsapparat brukar historiskt "lösas" med krig.  Alla som tycker vi är för många människor på jorden blir nog också väldigt nöjda.Nu ser jag att Paul Krugman börjar bygga upp retoriken för krig mot utomjordingar.  Kina har tidigare - dock kanske inte i gammelmedia - kopplats samman med samarbete med utomjordingar, bl.a. i relation till ICBM missilerna runt USA som USA inte kunnat stoppa.  Missilerna skadade ingen, men deras blotta avfyrande strax utanför USA:s gränser är naturligtvis en skymf.  Se detta som "ett tecken i skyn".  Och glöm inte, Den som ser får leva, som jag själv började skriva 2007-08-16."Krugman calls for space aliens to fix U.S. economy?"  Länk: globalpublicsquare.blogs.cnn.com     "Paul Krugman:  Think about World War II, right?  That was actually negative social product spending, and yet it brought us out.   ...   If we discovered that space aliens were planning to attack and we needed a massive buildup to counter the space alien threat and really inflation and budget deficits took secondary place to that, this slump would be over in 18 months."_
Inlägg #34: Postat: 2011-08-17 14:15:00
Thomas L. Aabo
Dasg inlägg 32. Idag har vi till skillnad från exemepelvis medeltiden och tidigare, kontrollorgan i form av medier och journalister som är en nagel i ögat på de rika som lider av megolomani storhetsvansinne
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...