Inlägg #1: Postat: 2001-11-19 20:42:00
|
Daniel |
Varför allt detta våld. Kan vi inte leva som människor?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-19 21:11:00
|
Anders Linnard |
Jag föreslår att du läser texten en gång till och försöker aktivera de grå under tiden. Ett litet tips: jag ska varken sno hans bilstereo eller spöa upp hans ungar.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-19 21:48:00
|
Bertram |
Varför skriver du att du skall stjäla och bussa dina barn på folk om du inte menar det? Om man bortser från det sista stycket så finns det i mina ögon inget som motsäger ett nyliberalt sammhällsskick vilket verkar vara din avsikt att göra. Finns det ett behov av ungdomskaféer kommer de att ploppa upp som svampar ur marken. Varför gör de det inte nu? Jo, vi har ju en tradition av att alltid hoppas på att Storebror skall fixa allting åt oss. Om den traditionen bröts skulle du nog få dina kaféer.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-19 23:04:00
|
Anders Linnard |
Okej, läs en gång till. Jag har inga stora förhoppningar, men du kanske förstår om du bara läser en liten gång till. Jo det motsäger nyliberalismen. Vi fick kommunalt stöd och det drevs utan vinstsyfte.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-19 23:48:00
|
Tore |
Vad är det som säger att ett ungdomskafé blir mindre trevligt bara för att det drivs med vinstsyfte?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-20 07:59:00
|
Bertram |
Anders >> Se Tores svar. Det behöver inte ens ha andra vinstintressen än att gå runt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-20 08:50:00
|
Anders Linnar |
För det förswta hade vi inte fått någon lokal om kommunen drivits med vinstsyfte, sedan hade ungdomarna inte kunnat fika där bortsett från borgarungar, skulle de som arbetade där velat ha betalt hade det heller aldrig gått och skulle de som spelade/uppträdde där hade det heller aldrig fungerat. Vi drev något för oss själva och det fungerade tack vare stöd från kommunen.
|
|