Inlägg #21: Postat: 2011-08-02 17:01:00
|
Jocke S-43 |
20 LE Ström
1 Nej!
2 Skolverket ledsa av en genusprofet, och totalt inkompetenta överlag, har haft en del att göra med dem. Arbetsmiljöverket tog dock över.
3 Pojkar behöver vara för sig själv ibland, vet alla folk. Men nu skall fruntimren in i alla manliga institutioner, fast sällan tvärtom, gränsen går möjligen vid vid Wiener Sänger Knaben.
4 Har gått i 6 olika skolor, varav i två omgångar i en enkönad. Urtrist! I gymnasiet hade vi delad gympa och boll, helt OK.
5 Tycker det är bätte att Björklund och Sabuni sätter sig på skolbänken, förhoppningsvis en utan genusvetenskap om sådan går att uppbringa.
6 En som tar upp dessa båda senaste utspel politisk teater, "115 miljoner för jämställdhet i skolan" är Tanja Bergkvist, docent i matte i Lund. Mycket rolig även, kolla henne! Ämnet finns en bit ner i bloggen!
Länk: tanjabergkvist.wordpress.com
|
|
Inlägg #22: Postat: 2011-08-02 17:36:00
|
Jocke S-43 |
21 LE Ström, blev tyvärr fel länk, men kolla den, handlar om Sabuni "ej feminist"! och pengar för att bl.a. byta genuss på bestick, typ!
Hittar ej länken ens hos FP med den omskrutna jämställdhets pengen, för att bl.a. "bryta pojkarnas antipluggkultur" Björklund och att "Sverige har det värsta språket i världen bland elever" och "det är ett jämställdhetsproblem för flickorna är drabbade". I "världens mest jämställda land", har man hört, hur kan detta hänga ihop?
När det gäller betygen så har Lärarnas tidning konstaterat att pojkarna får orättvisa betyg. Se min artikel på sourze Och du har ju läst min länk till newsmill. Björklund ljuger alltså, alternativt är feg och fjäskar!
|
|
Inlägg #23: Postat: 2011-08-02 18:17:00
|
Leif E Ström |
Jockke jag har varit inne på Tanjas blogg vid ett flertal tillfällen.
Efter dessa tillfällen så lägger sig per automatik ett tröstlöshetens flimmer över det politiska sagolandet. Sabuni tjuvkikar, men förstår inget. T.o.m SD:s Matthias Karlsson, framstår som en nobelpristagare i jämförelse. "Jag beklagar också att den borgerliga regeringen har valt att bygga vidare på den verklighetsfrånvända, flummiga och radikalfeministiska jämställdhetspolitik som lanserades av tidigare vänsterregeringar. Min och Sverigedemokraternas uppfattning är att vi inte behöver fler genuspedagoger, genuscoacher och jämställdhetspiloter som genuscertifierar barnböcker och byter kön på bestick i en närmast totalitär anda". De´ru det kunde du knappast själv formulerat bättre. Forts.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2011-08-02 18:50:00
|
Leif E Ström |
Vid senaste valet ville jag reducera några frågeställningar angående politiskt social belastningar för skolan. Kontaktade då både Björklund och Sabuni. Strax före val finns tyvärr bara en-vägskommunikation för skribenter i sociala medier så något svar blev det inte. Min huvudfråga var: varför är inte utlandsfödda föräldrar en målgrupp, som informeras ang. vilka förbättringar det vore för just för deras barn om man begränsade hemspråksundervisningen och den polariserande etniska tillhörigheten. Detta p.g.a. att gårdagens migration inte kan likställas med dagens migration. Frågan har aldrig varit mera aktuell för statens propagandamaskin, om jag inte nu har missat att nolltoleransen innefattas bara mot kloka beslut.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2011-08-02 19:35:00
|
Diplomatenologgad |
Jocke S-43: Genus-debattens Don Quijote.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2011-08-02 19:43:00
|
Jocke S-43 |
23 Nej den var klar och koncis och välformulerad, fler artiklar behövs! just så är det, från V till M. Alla lider de av en extrem fjäskläggning, en förolämpning inte minst mot det täcka könet. För att inte tala om det otäcka...:-
24 Jag har "umgåtts med både kvinnor och invandrare i decennier", även att vi "delat" på de förra. Men nu, också här gäller härska genom att söndra, och skitit i att utvärdera! Sitter just nu i Vällingby, helt förändrat på 3 år.
Och den tredje klyftan politiker skapat, tillåtits skapa, loja svenska folk, är förhållandet vuxna/föräldrar och barn.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2011-08-02 19:52:00
|
Jocke S-43 |
25 Vet inte riktigt vad du menar, om du kollar mina artiklar så talar både innehållet, fakta och citat, betygsättningen, antalet läsare och kommentarerna ett rätt tydligt språk. Jämfört med en del annat här.
Men jag är inte ensam, det finns flera, artiklar på Genusnytt och newsmill, några politiker och journalister av båda könen, lärare, danska jämo, Obama osv osv.
Vad håller du själv på? Genus versus könis? Sexus som i en liten Ask?
Schymania allegria?
|
|