Inlägg #41: Postat: 2011-07-25 20:39:00
|
Jocke S-43 |
32 Kanske en extra länk här med "sourze junior" vore en idé?
Där kunde Akvavirre och Dippen och en del andra rumstera omkring i och kuddkriga av hjärtans lust?
Med viss ansvarig översikt då av tja, GunnarL kanske? När han dyker upp på kvällen?
Så vi andra kunde debattera, ja vissa här kan nog röstas in där efterhand! Inga namn, men det kunde ske demokratiskt. Ja för de av oss som tror på sådan, i all sin skröplighet f.n.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2011-07-25 22:22:00
|
GunnarL |
25/ Du skall nog börja passa dig lite Jocke S-43. Annars är du snart avstängd igen! I och för sig är du ju van vid detta men fler oprovocerade personangrepp så kommer jag att anmäla dig till redaktionen. Jag är trött på att gång på gång bli personligt påhoppad och förolämpad av forumets störste pajas.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2011-07-25 22:36:00
|
Jocke S-43 |
42 Ojdå, här blir man hotad! Vad var det för fel på det förslaget? Jag som trodde du skulle bli smickrad! Är inte AA och Dippen bra att ha koll på? Du har ju varit lite kritisk där... Men den alltför anonyma GullanL vill nog stänga in oss allesammans misstänker jag!
Det finns väl ingen här som du som expert inte har idiotförklarat!
|
|
Inlägg #44: Postat: 2011-07-25 23:02:00
|
GunnarL |
43/ Som sagt var Jocke! Låt bli att läsa mina inlägg - jag läser inte dina. Och sluta upp med att förolämpa mig hela tiden. Du är för mig komplett likgiltig och jag förbehåller mig rätten att skriva inlägg utan att du skall kasta skit på mig. Jag vill över huvud taget inte ha med dig att göra! Om du inte respekterar detta så handlar det om personliga trakasserier.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2011-07-25 23:06:00
|
GunnarL |
f/ "kappvändare", "lismande", "rabiat", "snyltare", m.fl. invektiv har jag tagit emot den sista tiden. Det är nog nu! Jag kan acceptera en aggressiv debattstil, men du överskrider anständighetens gräns. Ge helt enkelt fan i mig - du har inte med mig att göra. Och jag vill inte ha med dig att göra!
|
|
Inlägg #46: Postat: 2011-07-25 23:20:00
|
Dippen |
#41 kanske en extra länk till "sourze det är synd om män" där du kan lägga genusaspekter i allt från kakrecept, massmord, bilmodeller osv.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2011-07-25 23:41:00
|
Anna Drangel |
Intressanta citat du har fört fram Sunny! Det är väl det som är det läskiga med det hela - det finns så många därute som håller med denne Anders, även om de aldrig själva skulle "klara av" att begå ett sånt här illdåd.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2011-07-25 23:59:00
|
sunnyb |
Tack Anna! Det är just det du skriver jag velat förmedla. Så många gånger man hört ett eller flera av denne mans argument. O frasen -Jag är inte rasist men... och vad vi vet i dag behö ver denne Anders inte ha varit ensam:Hälften av hans inköpta lager av material till nya bomber fann de inte hos honom.
Hans fokusering på svenska kärnkraftverk som bra mål förfärar.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2011-07-26 09:05:00
|
Jocke S-43 |
45 Och GunnarL är förstås helt oskyldig! Senast var det min artikel som du försökte förlöjliga i flera dar! Och därefter den löjliga klasstämpeln och inget hade jag åstdkommit. Men känner du dig relativt som underklasss så är det OK för mig.
Tyvärr har man heller aldrig kunnat lita på dina ord. "Jag kan inte skriva några artiklar för jag har så ovanligt namn." "Jag har skrivit 23 artiklar." Hur skall du ha det? Sanningen?
Och minst två gånger har du lovat lämna sourze så länge "psykopaten" finns där.
Men OK, lämna mig ifred. Låt bli att insinuera och håll dig till saken!
|
|
Inlägg #50: Postat: 2011-07-26 09:12:00
|
Jocke S-43 |
46 Ja du är ju en av de drabbade, klart det är bara synd om Dippen! Som här för fram ett typiskt mansföraktande invektiv, som våra media är fyllda av. Och som naturligtvis skapar grogrund för konflikter.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2011-07-26 09:44:00
|
Jocke S-43 |
forts mitt inlägg 30.
Till artikeln nyligen i Berlingske Tidene. Forskare i Norge Högskolan i Telemark och Danmark University College Nordjylland har gemensamt visat att småpojkar trivs sämre på kvinnodominerade dagis än flickor. Nils Egelund, professor, är också med i danska jämos nybildade mansråd, för fokus även på manliga problem. Obama i USA förberdeer något liknande med den kände mansforskaren Warren Farell
Tidningen Berlingske skriver: ”Professorn är bara en av många debattörer, som på senare år börjat kräva olika behandling av flickor och pojkar med hänvisning till de biologiska skillnaderna.”
Detta alltså tvärtemot den totalt dominerande offentliga uppfattningen och pedagogiken i Sverige, där kön påstås vara en "social konstruktion", från Ohly:s V till Reinfeldt:s M!
Det här inlägget kan kanske på sourze avfärdas som "antifeminism", som "påhittade mansproblem", eller som "synd om män"?
Det är nämligen den låga nivån här hos flera, men vilka gör anspråk på att "förklara" attentatet i Norge, utifrån liknande värderingar.
Berlingska Tidene: "Kvinnliga värderingar dominerar för mycket på dagis"
Länk: b.dk
|
|
Inlägg #52: Postat: 2011-07-26 10:22:00
|
Dippen |
#50 Jocke S "Och som naturligtvis skapar grogrund för konflikter." Fniss, det där klarar du alldeles utmärkt på egen hand.
|
|
Inlägg #53: Postat: 2011-07-26 11:28:00
|
Jocke S-43 |
50 Dippen. Man bör väl vara åtminstone två för en konflikt? Men du kanske klarar det helt själv, internt? Man kan få det intrycket faktiskt ibland!
|
|
Inlägg #54: Postat: 2011-07-26 12:23:00
|
Anna Nyhm |
Men om nu män tycker att pojkar behandlas så illa i förskola och skola, får de väl utbilda sig och börja jobba där då!!!
Ooops, de kanske inte vill, på grund av den dåliga betalningen?
Lättare då att skrika sig hes på på Sourze?
|
|
Inlägg #55: Postat: 2011-07-26 12:36:00
|
Aguirre |
Anna m.fl....vi vet inte vad Jocke genomgått...och han vill inte prata om det på det planet...det har hängt sig...ha medlidande.
|
|
Inlägg #56: Postat: 2011-07-26 14:12:00
|
Jocke S-43 |
54/55 Män tycker? Hes? Jag redogör för forskning, gapa lagom! Men här kan väl två dumskallar slå sina tomma huvuden ihopa! Gör det!
Här en förklaring, för något mer normala, artikel på newsmill av en före detta manlig förskollärare. Och han är inte den ende! "En hel generation män skrämdes bort från förskolan" "Till slut fick jag inte vara ensam med barnen!"
Länk: newsmill.se
"Hela samhället är sjukt, immigrationspolitiken och politikerna" och så vidare i all oändlighet i denna överhettade hjärna. Men INTE Breivik. Och INTE förskolan heller, båda helfriska!
Hur fnoskig kan du bli med denna oärliga opportunism? Gömd bakom en "Anonyme Anarkist"?
|
|
Inlägg #57: Postat: 2011-07-26 14:32:00
|
Janne B |
Nu ska jag läsa om den självutnämnde tempelriddaren...
|
|
Inlägg #58: Postat: 2011-07-26 14:42:00
|
Leif-Arne Undvall |
#57 Hans försvarsadvokat har just förklarat att han anser karln skvatt galen. Skriften torde vidimera detta.
|
|
Inlägg #59: Postat: 2011-07-26 15:06:00
|
Anna Nyhm |
Men GÖR någonting åt det då, "Jocke S", i stället för att sitta och gapa bakom en dataskärm!!! Ni får väl organisera er politiskt och se till att MÄN söker in på lärarutbildningarna OCH söker de lediga förskollärar-och grundskolelärararbeten som finns. För det är väl aldrig så att du/ni sitter och väntar på att någon annan ska servera er det önskade?
|
|
Inlägg #60: Postat: 2011-07-26 15:35:00
|
Thomas L. Aabo |
En femma Sunny. Just genom att du citerar honom själv - vilket mainstream-medierna politrukker! inte gör.
|
|