En tempelriddare?

Den här tråden diskuterar artikeln En tempelriddare?.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2011-07-24 23:49:00
GunnarL
20/ Det är onekligen starkt gjort att kunna vara i Nordafrika och Norge samtidigt, men det är klart - har man tillräckligt stora fötter så klarar man allt. Uppriktigt talat: Ge fan i att hoppa på mig så fort jag skriver någonting. Jag har inget som helst intresse av att diskutera med dig och tycker att du kan respektera detta i stället för att hela tiden kasta skit. Du är enbart patetisk. För mig är du helt enkelt helt ointressant.
Inlägg #22: Postat: 2011-07-25 00:10:00
Adamo
#21: Anar man inte här en hatisk inställning mot en meddebatör?
Inlägg #23: Postat: 2011-07-25 00:38:00
GunnarL
22/ Nej, men en jävligt trött inställning. Trött på att bli påhoppad av denne person så fort jag skriver en kommentar. Utledsen och trött -men inte hatisk.
Inlägg #24: Postat: 2011-07-25 01:10:00
Aguirre
Man skall inte vara för ömhudad och lättkränkt..men jag tycker Mats gör en djävla bra poäng när han påpekar att just vissa hatiska dimensioner i debatter som på Sourze och andra,faktiskt,ja faktiskt är den livsluft som våldsdårar som Breivik m.fl lever av...man kan diskutera t.o.m. politiskt våld utan att gå upp i falsett och bli fågelmat för dårfinkar av mer praktiskt lagd sort.
Inlägg #25: Postat: 2011-07-25 10:17:00
Jocke S-43
21 Äh, hoppa på, och det skall du påstå?! Du får väl skylla dig själv, kappvändare och med dina ytliga insinuationer i 15! En stunden lismande, andra rent rabiat. När svarslösheten åter är ett faktum efter att ha trasslat in sig i geografi och ideologi.
Vet du öht var du själv står nånstans? Och om du sedan tror att jag har varit i både Nordafrika och Norge samtidigt, så bör du nog kolla upp lite. Du kan gå in på google world och sedan låta scanna det ovanför axlarna.
Inlägg #26: Postat: 2011-07-25 10:19:00
Jocke S-43
24 AA Hur skulle det vara om du tog tillbaka det där insinuanta tidigare med att Norge hade sig själv att skylla som dödar barn och fruntimmer endast?
Inlägg #27: Postat: 2011-07-25 10:57:00
Jocke S-43
11 L-A En enögd och förenklad hatretorik med ambitioner att "förklara"? Men här äntligen, på Newsmill, ett genomtänkt resonemang som jag själv varit inne på många gånger, under starkt motstånd från vissa håll: De bortglömda pojkarna i alltmer statsfeministiska, min anm samhällen som Sverige och Norge!
Likgiltigheten, kärlekslösheten, skuldbeläggandet och diskrimineringen av pojkar män och pappor i våra broderländer!
Länk: newsmill.se
Citat: "Vi fann att en av anledningarna till att de unga männen tände eld på behandlingshemmen, slog ned personalen och på olika sätt manifesterade sin motmakt, var att vuxna hade förbrukat ungdomarnas respekt, eftersom deras attityd mot dem på olika sätt bitvis hade varit såväl oengagerad som nedlåtande"
Inlägg #28: Postat: 2011-07-25 10:57:00
Leif-Arne Undvall
Katastrofen blir alltmer konkret. Emil 15 från Levanger var på sitt första ungdomsläger, han kom aldrig därifrån. Länk: adressa.no Låt nu de dödade åtminstonde komma i jord innan den här katastrofen utnyttjas som slagträ i någonslags konspiratinsteori.
Inlägg #29: Postat: 2011-07-25 11:53:00
Aguirre
Jocke..förutom att du inte förstår inläggen här på Sourse trots sin enkla form...Om norska staten bombar och skjuter muslimer var dag hur skall man då se en norsk antimuslim som blir våldsam på egen hand ? Självklart är han en produkt av antiislamismen som drivs av nationalstaten Norge bl.a. Du ser väl inget samband i din tröttsamma enfald annat än feministerna.Med full respekt för de anhöriga...folk kan tända hur mycket ljus de vill och ha tysta minuter...men de som inte hade nån relation till offren som påkallar sorg, skall istället drriva samhällsförändring och inte låtsas som att detta var "en ensam galning" som saknar sammanhang med norska statens krig mot muslimerna. Det är det bästa sättet vi kan göra världen mindre hatisk och förhindra nya dåd.
Inlägg #30: Postat: 2011-07-25 11:53:00
Jocke S-43
Här är danska forskare som vill sätt fokus på att små pojkar trivs sämre på dagis. En ny artikel i Berlingske tidene. Ung översättning
"Kvinnliga värderingar dominerar för mycket på dagis"
Länk: b.dk
Bl.a. uttalar sig i artiklen finns flera andra Gideon Zlotnik, speciallæge i børnepsykiatri. "Vi har det paradoks, at vi på den ene side gerne vil have rigtige drenge. Som vinder mesterskaber og er gode soldater. På den anden side hæmmer man den del af drengens udvikling i de pædagogiske rammer, fordi det overvejende er kvinder, der hersker. Så bliver de som rigtige drenge på en negativ måde. De bliver rastløse, aggressive og grænseoverskridende."
Inlägg #31: Postat: 2011-07-25 12:02:00
Jocke S-43
29 AA Bedrövande okunnigt och tendentiöst! Och ett undfallande svar på den osmakliga koppling du gör. Förutom att du visst skiter i att unga män också lider och dödas, EN orsak till eskalerande problem. Om man inte har huvet under armen.
Sedan kan jag upplysa dig om, att det inte är "norsk antislamism" som främst gäller i det oficiella Norge, som du påstår. Utan tvärtom engagemanget till palestinierna. Därav en del av hans "motiv" för dåden.
Inlägg #32: Postat: 2011-07-25 14:56:00
Aguirre
Som hängiven medlem i NATO ingår Norge i USA:s och Israels heliga krig mot muslimerna.Likväl som våra svenska legoknektar i Afgahnnistan. De pundhuvudena har inget "öppet samhälle" att försvara det är deras antiislamism som ger det politiska klimatet för Breivikare och andra dårar att ge sig ut och skjuta mot multikulturen och dess försvarare.Det fattar alla utom Jockar.
Inlägg #33: Postat: 2011-07-25 17:28:00
Leif Erlingsson
Aguirre #29 Länk: sourze.se

"De som inte hade nån relation till offren som påkallar sorg, skall istället driva samhällsförändring och inte låtsas som att detta var "en ensam galning" som saknar sammanhang med norska statens krig mot muslimerna.  Det är det bästa sättet vi kan göra världen mindre hatisk och förhindra nya dåd."Hear, hear!  De som inte vill se är en del av problemet och vill inte att det löses.  Vi som pekar på mekanismerna vill undanröja orsaken till detta hemska, vilket är den största möjliga respekt vi kan visa offren och de anhöriga.
Inlägg #34: Postat: 2011-07-25 18:02:00
Leif Erlingsson
Cui bono?    Helt klart står att alla kritiker av vår så kallade demokrati, såväl till vänster som höger, palestinavänner som värdekonservativa och alla muslimer, kan misstänkliggöras "tack vare" detta dåd.  Terrorattacken mot nästintill tomma regeringsbyggnader och mot nästa generation unga politiskt intresserade gynnar alltså etablissemanget.

En annan sak jag tänkt på är, varför brukar terrorister som angriper mål inne i västländer nästan alltid göra sina attacker i samband med motsvarande terrorövningar?  Tror de att det är lättare att passera obemärkta som "övningsterrorister" eller vad är psykologin bakom detta?
Inlägg #35: Postat: 2011-07-25 18:07:00
Leif Erlingsson
. . . "kan misstänkliggöras "tack vare" detta dåd"    -- Alltså, som nya potentiella terrorister.  Inte som förövare av det redan utförda dådet.
Inlägg #36: Postat: 2011-07-25 18:26:00
Aguirre
Den som sett det materiel Brevik åstadkommer känner igen anti-islamismen, materielet hämtat från BSS ,Migrationsverkets, sionistisk,och USAs War on Terror-skräp, .. antimuslimsk jargong och illustrationer...Brevik uppfattar sig som en Europeisk hjälte...frågan är om han bara är en nyttig idiot eller en betald idiot ?
Inlägg #37: Postat: 2011-07-25 18:53:00
Leif Erlingsson
Madrids motsvarighet... Länk: kristofferhell.org
Inlägg #38: Postat: 2011-07-25 19:31:00
Leif Erlingsson
Lars Adelskogh 2011-07-25 09:39 Länk: alazerius.wordpress.com

Datum för terrordåden i Norge var den 22 juli 2011, 65-årsdagen av den judiska terrorgruppen Irguns sprängdåd mot King David Hotel i Jerusalem den 22 juli 1946.  Tillfällighet?
Personligen anser jag det oerhört angeläget att identifiera vilka det är som angriper olika västländer med terrordåd.  Vilka som mer eller mindre uppfann modern terror har de ju själva skrutit om.  Är det möjligt att de inte genast slutade med sin nya leksak, efter att de stolt uppfunnit den?

Att somliga absolut inte vill att vi tittar åt detta håll är naturligt, givet deras ideologiska preferenser.
Inlägg #39: Postat: 2011-07-25 19:40:00
Aguirre
CNN försökte i vanlig ordning skylla dådet på muslimer...för Brevik hade nämligen "lärt sig och imiterat Al-Qaeda" ...jaja...nu vet vi vem som enligt USA uppfann bombterrorn också...man blir ju inte förvånad över nåt längre...vid ett knivdåd så hade väl kniven blivit en arabisk uppfinning..
Inlägg #40: Postat: 2011-07-25 19:55:00
Aguirre
Och det sinneslöa stats och politikerorganet Expo försvarar antimuslimerna..de är minsann inte våldsamma säger man ?! "Men terrordåden i Oslo den 22 juli är det första exemplet på en storskalig terrorism från en aktör ur den antimuslimska rörelsen. Detta betyder inte att de som delar den antimuslimska idévärldens analyser är medskyldiga eller kan hållas ansvariga för det fruktansvärda brott Anders Behring Breivik har begått. Det är också viktigt att komma ihåg den antimuslimska rörelsen inte hyllar eller ser terrorismen som legitim arbetsmetod."
...ur Expo svarar på frågor.Va trygg jag blir...
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...