Inlägg #1: Postat: 2011-07-24 20:20:00
|
Leif-Arne Undvall |
Hatet kan ta olika rikningar, en del riktar sitt hat mot mulimer, judar, "blattar", feminister, osv osv. Det finns de som odlar sitt hat som en växt i ett drivhus, de odlar konspirationer och hotsecnarier. De samlas på siter med likasinnade och förstärker därigenom varandras hat. Många gånger tror de sig verka för en sak, ett ädelt syfte, i en del, dessbättre fåtal, fall går de från att endast sprida sitt hat till att gå till handling. Det som skiljer dådet i Oslo från sprängningen i Stockholm är egentligen bara att den ene en "klant" i sitt värv den andre ohyggligt kompetent och med stort tålamod. Dessbättre tror jag inte att han kommer att få efterföljare, han verkar ha varit unikt metodisk i sitt värv. Dessbättre kommer han inte att lyckas att göra Norge till ett slutet samhälle, Norge kommer att resa sit efter detta fruktansvärda och ännu mer slå vakt om det oppna sammhälle näsntan alla nordmän älskar.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2011-07-24 20:21:00
|
Leif-Arne Undvall |
Bra och sansad text Sunny, vi får aldrig låta hatarna bestämma dagordningen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2011-07-24 20:44:00
|
Leif Erlingsson |
Han säger själv att han ogillar dödandet men att det enligt honom var nödvändigt för att göra reklam för hans idéer. Kan PK censuren vara del i den frustration som sått detta drak-frö?...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2011-07-24 21:06:00
|
Adamo |
På frågan om vad som fick honom att påbörja arbetet med att förbereda attackerna så svarar han:
”den norska regeringens inblandning i Natos bombningar i Serbien 1999.”
"De amerikanska och västeuropeiska regimernas bombningar av våra serbiska bröder var fullkomligt oacceptabla", står det i hans manifest.
Alltså, extremerna överlappar varandra...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2011-07-24 21:08:00
|
Leif Erlingsson |
Du citerar i artikeln att han tror på 9-11 myten. En viktig faktor för hans islam-hat. Tony Blairs gamle miljöminister Michael Meacher skrev en artikel om de relaterade London-bombningarna 2005-07-07, som sätter strålkastarna på de verkliga terroristerna: "Whether the hunt for those behind the London bombers can prevail against these powerful political forces remains to be seen. Indeed it may depend on whether Scotland Yard, in its attempts to uncover the truth, can prevail over MI6, which is trying to cover its tracks and in practice has every opportunity to operate beyond the law under the cover of national security", "Guardian: Britain now faces its own blowback Intelligence interests may thwart the July bombings investigation" Länk: politics.guardian.co.uk . Alla västliga säkerhetstjänster inkl. Israels arbetar ytterst åt samma dolda makthavare.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2011-07-24 21:18:00
|
Leif-Arne Undvall |
#2-5 Som ett brev på posten, beklämmande
|
|
Inlägg #7: Postat: 2011-07-24 21:24:00
|
Leif Erlingsson |
Tur att du Leif-Arne kan agera domare...
|
|
Inlägg #8: Postat: 2011-07-24 21:50:00
|
Jocke S-43 |
1 Både ondskan och godheten bor i varje människa. Liksom hatet och kärleken. Tydligen drabbar de olika. Den här urspårade typen var emot både "journalister, politiker och feminister". Jag inser att det finns många som idag är just detta, inklusive mig själv. Men att de allra flesta inte ens drömmer om sådana här dåd, där ingen försoning ges på denna planet!
Men att inskränkt förenkla som sker i nr 1 och tidigare, och sedan framställa sig som en självgod människa...
Alltså vad är det du själv vill urskulda, inför framtiden, med denna "självgodhet", eller om det nu faktiskt är tvärtom?
Som jag påpekat tidigare, med stöd av moralens historia, självgodhet är inget superlativ! Borde du inte hellre försöka bli kvitt den, i god tid?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2011-07-24 22:02:00
|
Leif-Arne Undvall |
#8 Inte bara är jag självgod därtill grötmyndig, lite smygjudisk och oförbätterlig.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2011-07-24 22:10:00
|
Adamo |
#8: Leif-Arne är en typiske PK:are som trivs med att ströva omkring med sin pekpinne och tilldela tillsägelse åt dessa som vågar trampa utanför hans PK linje...
Nån sorts pervers självbekräftelse eller nåt liknande.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2011-07-24 22:16:00
|
Leif-Arne Undvall |
#10 Jomenvisst, just nu känner jag mig synnerligen motiverad till att ge hatarna svar.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2011-07-24 22:51:00
|
Mats Persson |
Enligt er definition lär vi vara 96 "PK" röstade inte för hatets apostlar i senaste valet det vill säga en rätt betryggande majoritet. Men fortsätt ni att spy invektiv över "PK-maffian", över "Sjuklövern" över Mona Salin, över barn med, enligt er, för tidig skäggväxt, över "batikhäxor", över "foliehattar", ja över allt som ni tycker känns läskigt och konstigt så har ni kanske tur och lyckas hetsa någon förvirrad stackare som Ausonius eller Mangs att dra på sig rustningen och göra er till viljes.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2011-07-24 22:53:00
|
Jocke S-43 |
11 Visst är det bekvämt med ett selektivt hatforskande! Om man själv besitter ett som här tydligt överdrivet intresse för begreppet "hat", man kan undra varför. Och vad skulle då skilja mellan dig och "hatarna"? Eller kan det rentav finnas något som förenar?
Är du överhuvudtaget medveten om, att de riktningar som du säger dig sympatiera med, också har hatare? Hat föder hat, våld föder våld. Men med selektiv inriktning kan man ju vinkla som det behagar, och lura mest sig själv. Och då är självgodheten förstås en klar fördel som effektivt filtrerar bort all form av självkritik. Om än beklämmande!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2011-07-24 22:55:00
|
Jocke S-43 |
12 "Er"? Vem riktar du dig mot?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2011-07-24 23:02:00
|
GunnarL |
Leif-Arne, Din kommentar nr 1 är värd allt beröm och säger det mesta som behöver sägas. Mycket bra! Att efterförljande kommentarer blir som de blir är precis vad man kan förvänta sig.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2011-07-24 23:12:00
|
Jocke S-43 |
15 Oh så välformulerat! Du har väl talat om för L-A att du numera kallar dig för antifeminist? Och med uttömmande förklaring?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2011-07-24 23:24:00
|
Adamo |
#11 o #12: Vem bär skulden för terrordådet i Stockholm i vintras?
Och vem så frenetiskt bortförklarade självmordsbombares motiv och vem som berömde någon av dess försvarare? Jo, det var ni PK:are.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2011-07-24 23:26:00
|
Jocke S-43 |
8 Kanske bör fötydliga mig. Jag är förstås inte "mot" politiker, journalister och feminister generellt. Men definitivt emot den allenarådande trend som gäller där idag, och med det gemansamma ryggdunket mellan dessa gynnade maktgrupper. Till förfång för demokratins och planetens utveckling, som har avstannat. Finns massor med exempel.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2011-07-24 23:32:00
|
GunnarL |
16/Nej då Jocke. Jag tvivlar på att Leif-Arne är intresserad av feminism eller antifeminism. Vi karlar är sällan det. Det som förundrar mig lite är att du var i Oslo för ett par veckor sen när du samtidigt var i Sydeuropa och Nordafrika. Du måste ha en helvetes snabb husbil. Eller kanske det ekologiska vinet fick dig att drömma ihop hela storyn?
|
|
Inlägg #20: Postat: 2011-07-24 23:38:00
|
Jocke S-43 |
19 ? Jag är där jag är, med fötterna på jorden. Sedan skall vi väl inte hymla, om sanningen skall fram. L-A är feminist, och du har föklarat dig vara antifeminist. Vad är det för fel på det, som du försöker förneka?
|
|