|
Inlägg #41: Postat: 2011-07-23 16:46:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
#39 "Via en kompis på mail" En säker SD källa naturligtvis. Då behövs ingen annan hänvisning.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2011-07-23 16:52:00
|
|
Dag Nilsson |
#38 Undvall, du glömmer nämna gruppen som hatar alla svartvita typer, alltså dem som delar upp allt i antingen-eller, för eller emot. Dem som saknar förmåga att nyansera och därför oavbrutet dömer sin omgivning.
Det vore gott om du kunde inse att långt ifrån alla är lika trångsynta som du. Många av oss kan se ont och gott hos BÅDE muslimer OCH de som hatar dem. Vi kan se ont och gott hos BÅDE judar och hos dem som uttrycker avsky för dem.
Detta kommer du aldrig att kunna förstå, Undvall. Det krävs flera dimensioner än två för det.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2011-07-23 16:55:00
|
|
Lasse Wilhelmson |
Dag # 42 Den tredje dimensionen är ju just sionismen som är både höger och vänster, vilket du antyder och som jag behandlar i denna artikel om den ideologoska strukturlikheten mellan sionismen och nazismen Länk: lassewilhelmson.wordpress.com
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2011-07-23 16:57:00
|
|
Dag Nilsson |
#36, Lasse i Gatan - "...spränga den egna befolkningen i bitar? det här dådet utfördes av en mycket sjuk människa."
Då ska du veta Lasse, att jag och flera med mig ser hela 9/11 som ett sådant dåd - utfört av mycket sjuka människor. Människor som dessutom besitter - ENORM MAKT!
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2011-07-23 17:00:00
|
|
Lasse Wilhelmson |
Denna strukturlikhet mellan sionismen och nazismen och dessas historiska samband vill varken "högern" eller "vänstern" kännas vid, eftersom den inte ryms i deras världsbild. Viktigt är dock att betona att det finns stora skillnader härvidlag inom både "vänstern" och "högern". Det ligger ju så att säga i sakens natur, då sionismen skär tvärs igenom.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2011-07-23 18:26:00
|
|
Leif Erlingsson |
Dag Nilsson 2011-07-23 16:57 #44 Länk: sourze.se : - Ja, precis så är det. Och vi har i flera år upprepat och upprepat och upprepat vårt budskap. Men över 80 ungdomar måste mista livet, innan det finns en chans att mer än några få ska fatta... Jag bugar mig för övrigt djupt, åt de själar som offrat sina kroppar för att fler ska kunna förstå. På en själsnivå måste de ha gått med på detta -- och det är ett mäktigt offer. - Min djupaste respekt. Namaste!
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2011-07-23 19:36:00
|
|
CMO |
Att antisemit- och konspirationsgamarna skulle börja festa på liken innan de ens hunnit kallna var lika förutsägbart som det är djupt motbjudande. Av allt att dömma handlar detta om en ensam psykiskt sjuk person mer intresserad av att "gå till historien" än att driva igenom en politisk agenda, hur mycket den onämnbara dräggen här än vill få honom till att ingå i något "sionistiskt nätverk". Som L-A tänker jag på det anhöriga, svårt att inte göra det när man själv har barn i ungefär den ålder
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2011-07-23 19:54:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
#47 Jag talade med min mor idag. Hon berättade att ännu saknas 3 unga människor från Levanger, min födelsestad, riktigt vilka de är vet jag ännu, inte det är fortarande så mycket osäkerhet.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2011-07-23 20:01:00
|
|
Leif Erlingsson |
Har inte märkt av dessa känslor när det gäller barn som mördats av sionisterna eller av NATO i olika länder. Hycklare.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2011-07-23 20:03:00
|
|
Leif Erlingsson |
... f.f.a. riktat till CMO.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2011-07-23 20:08:00
|
|
Dag Nilsson |
#47 - Hycklare! När mångdubbla mängder arabiska barn dödats i Irak av USA eller på Gaza av Israel då har du inte rörts i ditt hjärta och tänkt att det kunde vara dina barn.
Du dömer oss som den "onämnbara dräggen". Det är då uppenbart att du projicerar ditt eget inre på oss. Du är en patetisk sionist.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2011-07-23 20:10:00
|
|
CMO |
#23 Nej det måste han tydligen inte...
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2011-07-23 20:25:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
#52 Det är nog dessvärre att en sådan här katastrof leder till fullständig kortslutning hos en del. Ännu innan dödstalen fastställts så går de igång med sina konspirationsteorier.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2011-07-23 20:32:00
|
|
Leif Erlingsson |
Inte kortslutning, utan sammankoppling eller hopkoppling av skilda trådar. Det är skillnad.
|
| |