|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-19 10:32:00
|
|
Bertram |
Kommentar till alla dina inlägg. 1 En enskild textrad kan ju mycket väl beskriva eller tolkas till något annat än vad författaren tänkt. 2 Stora delar av punken skanderade ju "Anarki" och målade anarkist-A:n överallt. Anarki och nyliberalism är ju på det stora hela samma sak. 3 Din uppfattning om nyliberalism är väldigt konstig. Att få ihop dokusåpor med en nyliberala idéer går liksom inte. F.ö. vill jag minnas att du själv medverkade i ett antal avsnitt av Baren för inte så länge sedan...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-19 10:35:00
|
|
Bertram |
Jo, just det! Oavsett meningen med texten är "Sex noll två" en riktig höjdare.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-19 13:30:00
|
|
Johan Johansson |
Bertram: Visst får man tolka vad som helst till det man vill. Själv har jag rätten att hävda att jag inte tillhör någon fårskock, vare sig nyliberal som anarkistisk. Nyliberalism och dokusåpor är ett utmärkt kombinat tycker jag - egotrippade och innehållslösa rörelser båda två. Min medverkan i Baren gjordes för att hjälpa den gamla eldsjälen Lundberg UR såpaträsket.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-19 18:27:00
|
|
Bertram |
Jag tror att din tolkning av ordet "nyliberalism" skiljer sig på åtminstone någon väsentlig punkt ifrån den jag själv gör. Att se någon programform på tv som en "rörelse" känns heller inte riktigt rätt. Jag kan däremot hålla med dig om innehållet, eller rättare sagt bristen på sådan, i dessa program. Lundberg förresten, har han ångrat sin medverkan i Baren?
|
| |