Min älskade är trött på livet

Inlägg #1: Postat: 2011-07-11 14:38:00
Leif-Arne Undvall
Låter inte bra alls dtta. Önskar att jag hade något bra förslag på vad du kan göra men har inget riktigt bra. Även om du inte kan ta ansvar för en annan människas känslor så förstår jag ändå att det är svårt att låta bli när det är någon du tycker riktigt mycket om. Detta med "dödspakt" tycker jag ändå är ett riktigt fult grepp från din partner, även om man själv är livstrött så har man under inga omständigheter rätt att försöka ta från en annan människa sin livsglädje. Det är fruktansvärt egoistisk. Hoppas att det blir bättre för dig och din partner. Gör det inte det så måste du välja dig själv.
Inlägg #2: Postat: 2011-07-11 23:24:00
Johan Johansson
Jag tycker din artikel är underlig. Är det sant? Och isåfall: varför skriver du det på nätet under ditt eget namn? Jag får väl anta att det är sant.
Jag råder dig till att diskutera detta djupare med honom och säga: "Det blir ingen jävla dödspakt - för jag vill leva!". Ta reda på hur alvarlig han är. Kanske behöver han hjälp. Kanske ska du flytta ifrån honom. Ni kan ju fortfarande vara kompisar och träffas. Du måste sätta ner foten och va lite stark. Det är mitt råd.
Inlägg #3: Postat: 2011-07-12 09:13:00
Aguirre
Det är väldigt sällan folk som vill dö kan anföra rimliga skäl..allt ändras hela tiden...vi kommer att dö hela gänget...varför skynda sig ?
Din vän behöver starkt upplysas om att imorgon är inte med nödvändighet likadan som igår...och garantier för att han verkligen kommer att dö oavsett vad han gör just nu.Jag bestämde mig för att ta livet av mig för ca 30 år sedan...jag är fortfarande inne på det beslutet..men jag skjuter upp det varje dag...och jag har gett mig dispens idag också. Ett rått skratt förlänger livet.
Inlägg #4: Postat: 2011-07-12 09:17:00
Jan Olsson
Äter han som vanligt? - Går han till jobbet som vanligt? - Sover han som vanligt? - Har han i övrigt social kompetens? - Tar han en öl med kompisarna? - Kan Du svara Ja på dessa frågor,då är det "djävulskap" från hans sida,i annat fall,tag kontakt med en psykiatriker! - Mvh.
Inlägg #5: Postat: 2011-07-12 15:00:00
Thomas L. Aabo
Modig artikel av dig. Frågan är om det är en depression eller livsleda. ? Förstnämnda kan behandlas, det andra bör väl kanske tilkomma nya stimulanser/upplevelser etc. för att...
Laddar...