|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-17 20:43:00
|
|
Moralisten |
Branschen gnäller över att vissa omoraliska konsumenter stjäl varor istället för att köpa dem. Med din logik borde vi förbjuda vinst på ALLA varor, då alla skulle kunna bli lurade vid alla köp.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-18 02:05:00
|
|
Frau von Krasse |
Vad har vinst med att lura kunder att göra? En fin gammal kapitalistisk princip är att en affär bara är bra om båda parter är nöjda. Det är därför det finns bytesrätt, möjlighet att prova kläder, provlyssna CD-skivor etc. Branschen suckar över att de förlorar kunder som 1 antagligen inte skulle ha köpt varan i vilket forts
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-18 02:15:00
|
|
Frau von Krasse |
forts fall som helst 2 är missnöjda med varan och därför inte ser filmen på bio/video/DVD. Med detta i åtanke är det lite svårt att ta hela konstnärsargumentationen på allvar; man klagar över att man inte kan sälja grisen i säcken till en kundgrupp som antagligen inte bryr sig mer om film än om en TV-såpa.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-20 18:43:00
|
|
Anders Nilsson |
Det drabbar verkligen enskilda konstnärer. Tro mig! De drabbas mer än övriga finansiärer eftersom de har andra intäkter också.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-20 23:29:00
|
|
Coldert |
Anders, för rätt länge sen stod jag och valde mellan Noll tolerans och Scary movie i en videobutik. Jag valde Scary movie. Den var skitdålig.
Hade jag kunnat smygtitta på båda innan kanske jag hade valt NT, och då hade du fått ?? av mina i sjön kastade 39:- istället för nån idiot i USA.
* Det här var en halvt påhittad historia. Jag höll aldrig i Noll tolerans, det var The perfect storm. Men hade jag sett Noll tolerans innan kanske jag hade valt den.
|
| |