|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-16 19:01:00
|
|
Skalman |
Alltså: Tack vare privatkopiering kan svenska folket nu konsumera mer film, filmskapare når ut med sin film till en mycket större publik och man kan lägga sina biopengar på filmer man vet förtjänar det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-16 19:39:00
|
|
Thomas Klasson |
Det var väl ändå ett ganska enkelt svar? Varför kan inte detta vara ett forum där man kan skriva mer än 500 tecken!!? och varför måste folk vara anonyma.. Anders!? Lägg ut en riktig email-adress för guds skull.
/Thomas
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-17 20:37:00
|
|
Moralisten |
Det spelar ingen roll vilka positiva effekter som stölden får: det är ändå stöld. Om jag rånade en bak skulle jag kunna göra många roliga saker för pengarna, men detta rättfärdigar inte mitt omoraliska handlande.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-18 14:13:00
|
|
M´cin |
Stöld och rån skall beivras i rätten. Moral och etik skall inte gå månglarnas ärenden, de får välja själva hur de använder sin vinst och om de vinner något på att processa.
Moralisten får väl stå vid kakburken och vakta, han kanske får en klapp på axeln...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-20 11:49:00
|
|
Leenus |
Moralisten: Nej det är inte stöld! Stöld är att ta något från någon så att den personen blir av med det. Digital media är satt över fysiska lagar och kan ges bort utan att försvinna. Helt jävla fantastiskt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-20 18:19:00
|
|
Anders Nilsson |
Svenska folket kan inte alls konsumera mer film, eftersom piratkopieringen gör att det blir svårare att få finansiärer att ställa upp.
Och det är faktiskt stöld. Det räknas till och med som organiserad brottslighet att göra det möjligt för andra att kopiera.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-20 20:00:00
|
|
Skalman |
Stöld:
Ex. 1: Jag tar din kaka och äter upp den.
Ex. 2: Jag tar din cykel och säger att den är min.
Ex. 3: Jag tar din film och säger att den är min.
Ej Stöld:
Ex. 1: Du har oändligt med kakor. Jag tar EN och äter upp den.
Ex. 2: Jag lånar din cykel.
Ex. 3: Jag kopierar din film och tittar på den.
en aning förenklat
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-20 20:05:00
|
|
Skalman |
Blir det svårare att få finansiärer att ställa upp? Jahapp... det vet jag ingenting om. Däremot vet jag att musik- och filmindustrins intäkter ökat kraftigt de senaste åren. Kan piratkopieringen ha något med det att göra?? Kanske?
|
| |