Ni stjäl min lön!

Inlägg #1: Postat: 2001-11-17 20:35:00
Moralisten
Mänskligheten kan i detta fall bara bli rikare på filmskaparens bekostnad. Detta är ren exploatering som bör stoppas snarast.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-20 11:45:00
Leenus
Nej, du missförstår mig. 100 000 personer kan se filmen utan att det blir dyrare för filmskaparen eftersom distributionskostnaden är noll. Det enda som krävs är att tillräckligt många _dessutom_ köper skivor eller går på bio. Se möjligheterna här för satan...
Inlägg #3: Postat: 2001-11-20 18:12:00
Anders Nilsson
Leenus! Film är faktiskt inte allmängods. Det är vi, upphovsmän och samproducenter, som äger vår produkt. Och vi vill inte att den visas såsom piratkopia. Vi bestämmer över vår egendom. Och det är kriminellt att kopiera vår egendom utan vår tillåtelse.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-20 18:12:00
Anders Nilsson
Leenus! Film är faktiskt inte allmängods. Det är vi, upphovsmän och samproducenter, som äger vår produkt. Och vi vill inte att den visas såsom piratkopia. Vi bestämmer över vår egendom. Och det är kriminellt att kopiera vår egendom utan vår tillåtelse.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-20 18:13:00
Anders Nilsson
Inlägg #6: Postat: 2001-11-20 19:04:00
Bolme
Äh, du har iallafall ett jobb. Ska jag förnekas kultur i form av film och musik bara för att jag inte har nån deg? Dessutom har filmindustrin i Sverige uppbackning från staten med pengar, det har dom inte i Hollywood. Så det är mina och andras skattepengar som filmerna gör av delvis.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-13 12:57:00
Jois
Vill jag se en film på bio gör jag det. Men det finns bara så många filmer man hinner se. Resten kommer på TV nån gång. Hur många kronor får du när jag hyr en film för tjugo spänn på hörnet Anders? Eller får du en klumpsumma för videorättigheterna?
Se nätet som gratis reklam istället.
PS Jag tar för givet att du aldrig spelat av en skiva någon gång.
Laddar...