Sourze vd om fusket

Inlägg #1: Postat: 2001-11-17 10:19:00
Carl Olof
Vad gäller just betygsättningen som ger 1 till 5 pennor så finns det lite extra teknik som förhindrar fusk. Christer Kyreus pennor är säkert ok.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-17 16:01:00
sus
Det tror inte jag! CK:s kåserier är inte enastående. Men pennorna går i linje med hur han skriver och med hans kommentarfält. De flesta kommentatorer till Christers "lustigheter" finns, enligt min uppfattning, inte i denna sinnevärld utan får liv i Christers fantasivärld för att göra artiklarna fullständiga. Jag anklagar inte Ch K för fusk, det är nog inte är hans intention, men märkligt är det. Och märkligt är att de som läst hans artiklar fram till april enl högerspalten läst bara hans.
Inlägg #3: Postat: 2001-12-01 14:16:00
christer kyreus
Ett spratt! En "kvalitetsdemonstration", det är vad mina vänner ägnat sig åt hela året. Och jag har accepterat det tills nu, när debatten tagit fart. Varför? Se nästa kommentar!
Inlägg #4: Postat: 2001-12-01 14:18:00
christer kyreus
Systemet med pennor är naivt, menar vi.Liksom lite av guldstjärnor i boken i småskolan. Grundiden
är den följande: MAN KAN INTE BETYGSÄTTA DEN FRIA KONSTEN - OCH TILL DEN HÖR DET FRIA SKRIVANDET PÅ SOURZE.
Inlägg #5: Postat: 2001-12-01 14:21:00
christer kyreus
Sus har alltså upptäckt vårt skämt,
och vi undrade länge hur länge det skulle ta innan någon gjorde det.
Dessutom antyder SUS att det finns skämt också i kommentarerna. Självklart: det är ju alldeles uppenbart. Det är ett antal av våra vänner inom konstnärs-kolletivet
wag-wag-company som "busringt", alltså skrivit kommentarer under "nick".
Inlägg #6: Postat: 2001-12-01 14:26:00
christer kyreus
Etik i sammanhanget? Vårt spratt må vara okonventionellt -och kan säkert väcka visst anstöt. Men syftet är synnerligen seriöst: vi vill att
SOURZE skall se över värderings-intrumenten. Vi hade själva tänkt skriva ett debatt-inlägg om värderingsprinciper; men PRIFFTIS
hann före.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-01 14:29:00
christer kyreus
DETTA FÖRBJÖD JAG OMGÅENDE:
inget fix och trix med datorer och
sk läsarsiffror. Det betyder att vännerna inom konstnärkollektivet knappade pennor på mig ...NÄR DE ÄNDÅ LÄSTE ARTIKLARNA OCH KOMMENTAERNA. De är alltså autentiska läsare.
Inlägg #8: Postat: 2001-12-01 14:32:00
christer kyreus
Till SOURZE:
Se över
VÄRDERINGSINSTRUMENTEN!
Det är vårt budskap, som nu gått
fram. Därmed är också demonstrationen avslutad. GOD JUL!
Laddar...