Inlägg #21: Postat: 2011-06-22 08:57:00
|
Leif Erlingsson |
PS: En som verkligen försökt komma i dialog såväl på Carl Bildts blogg som här på Sourze, utan att få respons från andra än oss som skälls så mycket på, är Oscar Berven. Jag länkade i slutet av januari till ett stort antal sådana försök från hans sida, se Länk: sourze.se . Som han skriver, "det hade varit ett klart plus att föra dialog med CMO, Kalle mfl där argumenten ordentligt kan vägas" 2011-01-20 14:49 Länk: sourze.se . I ett senare inlägg, 2011-02-16 13:11 Länk: sourze.se , kommenterar han att vi här på Sourze är duktigare manipulatörer än debattörer. Tro sjutton det, det har ju knappt varit något av den senare varan att öva på!
|
|
Inlägg #22: Postat: 2011-06-22 09:11:00
|
Leif Erlingsson |
Oscar Berven 2011-02-16 13:11: "Är folk som följer normerna de enda du vill/kan föra dialog med? Det förefaller dödfött då de ju inte går att resonera vidare med eftersom de redan följer en norm som du delar med dem .." Ibid. Oscar är en av de vassaste tänkare jag har stött på. Riktigt djup och påläst. Aguirre kommenterade i förrgår Länk: sourze.se mitt eget omfång och processförmåga. Den är ett intet, mot Oscars!
|
|
Inlägg #23: Postat: 2011-06-22 10:27:00
|
Lasse |
Jan, det är tydligt att du inte har gått igenom Delavantes artikelarkiv. För att få svar på din fråga kan du ju börja med att läsa den här: Länk: sourze.se
|
|
Inlägg #24: Postat: 2011-06-22 10:38:00
|
Jocke S-43 |
19 Har aldrig "hotat" med att komma hem till dig. Du verkar lida av en extrem fjäskläggning. Och visst spelar kön här roll för Ankanvirre, fokusering helst mot spinnsidan. Men ideologi är tydligen mindre viktig, huvudsaken är att fjäskobjektet också har ett horn till sidan mot undertecknad! Precis som du själv! Mitt fel AA hamnde på pottan? Nej du satte dig själv där, och du envisas med sitta kvar. Kom loss nån gång och försök debattera i sak!
|
|
Inlägg #25: Postat: 2011-06-22 10:40:00
|
Jocke S-43 |
15 Har du monopol på rättshaveri här CMO?
16 Spännningen hos PerW är iaf obetydlig!
|
|
Inlägg #26: Postat: 2011-06-22 11:53:00
|
Aguirre |
"ge mig namn och adress så skall jag besöka dig, jag är inte feg"....allvarligt talat Jocke...hysssh !
|
|
Inlägg #27: Postat: 2011-06-22 12:53:00
|
Jocke S-43 |
26 Ja jag vågar debattera, även öga mot öga. På fem språk. Du klarar ju inte ens svenska! Kräv inte då att andra skall kunna tolka dina krystade inlägg. Anarkist? Du låter mer som en frustrerad bandhund...Sakfrågan? Icke, en anonym debattförstörare, thats it!
|
|
Inlägg #28: Postat: 2011-06-22 13:04:00
|
Jan Olsson |
#23 - Det var ett Julevangelium som hette duga! - Kvinnoprästmotståndare är Herr Delavante förmodligen inte,att döma av skriften! - Undras om hon hette Gudrun? - Kvinnan han slog sig i slang med! -
|
|
Inlägg #29: Postat: 2011-06-23 02:32:00
|
Aguirre |
Jocke...hyyyyysch :-....öga mot öga ...du har ju hatten nedragen så du blir blind :- Hur många språk tror du jag kan Jocke ? Spelar ingen roll det är innehållet i det sagda du inte förstår...inte språket.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2011-06-23 02:36:00
|
Aguirre |
Jag förstod inte om detta var Delavantes sista artikel i serien....katolicismen av idag....eller dess framtid ? Papisterna spelar stor roll av både goda och riktigt dåliga skäl...
|
|
Inlägg #31: Postat: 2011-06-23 09:40:00
|
Jocke S-43 |
29 AA, Anonym anarkist "Jocke...hyyyyysch :-...."
Precis, det är det enda du lyckas få fram, censurbehovet, locket på! "Nej nej, inte nämna kön, inte att män har problem, dom är påhittade, eller att vi skiter i verkligheten och lagar som diskriminerar pojkar och män. Bara dom stackars förtryckta kvinnorna."
Men du är inte ensam, "anarkisten", du har ju nästan hela etablissemanget med dig!
Fast inget spelar någon roll när det råder anarki i hjärnan! Att vad har du åstadkommit här, mer än pajaskonster med de andra estradörerna i cirkusmanegen? Intet!
Och du klarar varken av en begriplig svenska, eller seriös debatt.
0!
|
|
Inlägg #32: Postat: 2011-06-23 10:09:00
|
Leif Erlingsson |
guirre, jämför man med Delavantes Julevangelium så utgör Katolska kyrkan artiklarna avslöjandet av ruttenheten i det utgående paradigmet. Dr. Jens Jerndal menar att vi håller på att byta superparadigm, som bytes c:a var 2000:e år. Och att processen tar c:a 200 år, och går i c:a 10-års vågor, som tidvattnet visserligen stiger - 200 år - men att vågorna gör att det går fram och åter - 10 år. Han talade om det sist jag träffade honom, men nu ser jag att han också skriver det i sin senaste bok, "Paradigm Pulse -- Sensing the Surge of Change" 2010. På sidan 24 beskriver Jerndal den essentiella kvalitétsskillnaden mellan det utgående superparadigmet, och det ingående -- som han anser inleddes starkt kring 1770, med resultat den amerikanska självständighetsförklaringen år 1776.
Som han skriver, det gamla paradigmet handlar helt om kamp för det dagliga brödet, för rättigheter, för partners, för egendom, för klienter, olja etc. Överlevnad för den starke. En vinna/förlora strategi. Som han skriver, från ett globalt perspektiv är det destruktivt och slösaktigt.
Det nya paradigmet, berättar han, favoriserar konstruktivt och produktivt samarbete, kompletterande värderingar, ömsesidigt stöd, och jämlikt delade marknader. Som han konstaterar, det är en vinna/vinna strategi. Det tillämpar ett större och längre perspektiv, och det respekterar globala resurser och det allmänna bästa.
|
|
Inlägg #33: Postat: 2011-06-23 10:09:00
|
Leif Erlingsson |
Aguirre, jämför man med Delavantes Julevangelium så utgör Katolska kyrkan artiklarna avslöjandet av ruttenheten i det utgående paradigmet. Dr. Jens Jerndal menar att vi håller på att byta superparadigm, som bytes c:a var 2000:e år. Och att processen tar c:a 200 år, och går i c:a 10-års vågor, som tidvattnet visserligen stiger - 200 år - men att vågorna gör att det går fram och åter - 10 år. Han talade om det sist jag träffade honom, men nu ser jag att han också skriver det i sin senaste bok, "Paradigm Pulse -- Sensing the Surge of Change" 2010. På sidan 24 beskriver Jerndal den essentiella kvalitétsskillnaden mellan det utgående superparadigmet, och det ingående -- som han anser inleddes starkt kring 1770, med resultat den amerikanska självständighetsförklaringen år 1776.
Som han skriver, det gamla paradigmet handlar helt om kamp för det dagliga brödet, för rättigheter, för partners, för egendom, för klienter, olja etc. Överlevnad för den starke. En vinna/förlora strategi. Som han skriver, från ett globalt perspektiv är det destruktivt och slösaktigt.
Det nya paradigmet, berättar han, favoriserar konstruktivt och produktivt samarbete, kompletterande värderingar, ömsesidigt stöd, och jämlikt delade marknader. Som han konstaterar, det är en vinna/vinna strategi. Det tillämpar ett större och längre perspektiv, och det respekterar globala resurser och det allmänna bästa.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2011-06-23 13:03:00
|
Aguirre |
Ja man får hoppas att artiklarna mynnar ut i nåt kreativt...katolska kyrkans rutenhet är ju skåpmat faktiskt...Det utgående paradigmet lär inte bygga på katolicismens sammanbrott....sammanbrottet är mer generellt...// Jocke..jag hyssschar dig för att du skall sansa dig och inte gå ned dig mer i träsket...Glad Midsommar.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2011-06-23 16:19:00
|
Jocke S-43 |
34 Munkavle på dig själv. Jag lekte anarkist innan du var i koltåldern. Vad jag kan se är allting anarkism för AA, som är motsatt vad jag tycker. Alltså är du en antianarkist! AA.
Därmed får jag önska alla som tycker som jag, en riktigt glad midsommar! Alla som tycker delvis som jag en glad midsommar, och alla som inte tycker som jag, en midsommar!
Så är det bara att välja fritt!
|
|
Inlägg #36: Postat: 2011-06-23 17:55:00
|
Jan Olsson |
Får vi leva och hava hälsan blir det midsommar för alla,oavsett vad vi tycker om Dig! - Hoppas att små grodorna inte hoppar ur munnen på oss! - Glad,gladare,gladast!!! - På alla!!
|
|
Inlägg #37: Postat: 2011-06-23 23:32:00
|
Aguirre |
Glad midsommar ...ALLA..och speciellt Jocke..klart du lekte anarkist...våga vara en på allvar, istället för att leka antifeminist som nu.
|
|
Inlägg #38: Postat: 2011-06-24 01:05:00
|
Aguirre |
Jan O...den dag grodorna hoppat färdigt ur din mun blir världen fattigare och du begravd...Glad Midsommar på dig :-
|
|
Inlägg #39: Postat: 2011-06-24 18:01:00
|
Dag Nilsson |
Teori i midsommartid - om grodhopp.
När grodor hoppar ur munnen på oss kan det bero på en mental sammanstötning med mer komplexa associationsbanor än den egna kognitiva förmågan förmår att hantera. Den infernaliska frustration som känslan av att "inte fatta vad där står" leder till, gör att det i hjärtats mörker bosätter sig korpar.
Småningom börjar de ofrivilliga grodhoppen.
Det beror på att korpdjävlarna blivit så hotfulla att grodorna inte törs bo kvar. En efter en hoppar de ut ur munnen.
Glad Midsommar!
|
|
Inlägg #40: Postat: 2011-06-24 19:44:00
|
Jan Olsson |
Dag,jag trodde det var i första hand en annan fågel som åt grodor! - Dina associationsbanor leder Storkmat! - Fortsatt Glad Sommar! -Mvh.
|
|