Inlägg #1: Postat: 2011-06-01 13:51:00
|
Jocke S-43 |
Var gång jag går in i dessa enorma matpalats som finns över hela Europa, stora som Stockholm stadium. Så känner jag mest irritation och viss olycka. Över tvånget att välja, om man nu hittar vad man söker ens. Och så dessa ofta onödiga förpackningar, plasten som jag vet hamnar någonstans, även som gas i luften. Och ovanpå allt kunskapen, min bristfälliga: Hur kontrollerar de allt, eller hur mycket av maten slängs!? "Tillväxt" som kväver oss...naturen och de fattiga. Fy f-n!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2011-06-01 15:46:00
|
Aguirre |
Pentti satt och åt inom skotthåll från mig...eller åt han drack mest...översatte Catullus omfattande verk till finska...men han var klarsynt..."Det kan inte vara nån mening med ett liv som inte gör annat än funderar över sin mening"....va....från barn och fyllon...klarare kan det inte sägas
|
|
Inlägg #3: Postat: 2011-06-01 17:13:00
|
Jocke S-43 |
Från Play Rapport "Världens matpriser kommer att öka svälten i världen. Den varningen kommer från organisationen Oxfam, och för att lösa problemen vill man bl.a se inveteringar i mindre lokala jordbruk."
|
|
Inlägg #4: Postat: 2011-06-01 21:15:00
|
Aguirre |
Nänä Jocke...Monsanto,DuPont m.fl...har redan patent på bra grödor och till dem avsedda kemikalier...vi får en ny grön revolution som kan föda hela världen och ett gäng till om så krävs...Oxfam är ju en gullig organisation...men nu kommer Marknaden med stort M och räddar oss som vanligt.Mer,Större,Fortare.
|
|